اقدام زیبای پاکبان بوشهری در نگهداری از اموال مسافران نوروزی+عکس
اقدام زیبای پاکبان بوشهری در نگهداری از اموال مسافران نوروزی+عکس

ندای استان:صاحب خودرو در حالی‌که شیشه عقب خودرو باز بوده است، خودرو را در خیابان کنار ساحل رها کرده و رفته است و پاکبان وظیفه‌شناس برای محافظت از اموال هموطن خود تمام مدت همانجا کنار خودرو مانده است تا اتفاقی برای خودرو و اموال داخل آن نیفتد.

به گزارش ندای استان،وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، سواحل زیبا در حاشیه خلیج فارس، مناظر شنی و صخره‌ای زیبا و حیرت‌انگیز در برخی سواحل، پارک‌های ساحلی مفرّح، امکان انجام انواع تفریحات آبی در سواحل و… همه و همه باعث شده است تا استان زیبا و دیدنی بوشهر همچون نگینی در کنار آبی خلیج فارس بدرخشد و بویژه در ایام تعطیلات عید نوروز، هر ساله تعداد بی‌شماری از هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی به این خطه چشم‌نواز هجوم بیاورند.

برترین جاذبه بوشهر، خونگرمی مرم آن است
اما زیباتر و حیرت‌انگیزتر از زیبایی‌های طبیعی و همجواری با دریا، آنچه که استان بوشهر و شهر بوشهر را از هر لحاظ متمایز کرده و باعث شده است مسافران و گردشگران لحظاتی دلپذیر و به‌یادماندنی را سپری کنند، خونگرمی، میهمان‌نوازی، مردم‌داری و مهربانی اهالی باصفای آن است.

در ایام تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۲ امانت‌داری و مهربانی یک پاکبان بوشهری و محافظت ایشان از خودروی یکی از هموطنان جلوه‌ای از این میهمان‌نوازی و عشق به همنوع را به خوبی به نمایش گذاشت.

یک روحانی بوشهری در حالی‌که با شنیدن صدای اذان مغرب سعی داشته است خود را به نماز جماعت پارک سیادت شهر بوشهر برساند، در طول مسیر متوجه یک پاکبان می‌شود که لحظه افطار سراسیمه در کنار خودرویی ایستاده است.

پاکبانی که امانت‌داری بوشهری‌ها را به نمایش گذاشت

وی می‌گوید: بعد از سلام و احوال‌پرسی با پاکبان، وقتی اوضاع را از او جویا شدم، متوجه شدم صاحب خودرو در حالی‌که شیشه عقب خودرو باز بوده است، خودرو را در خیابان کنار ساحل رها کرده و رفته است و پاکبان وظیفه‌شناس و امانت‌دار بوشهری بعد از اینکه متوجه این مساله شده بود، برای محافظت از اموال هموطن و همنوع خود تمام مدت همانجا کنار خودرو مانده است تا اتفاقی برای خودرو و اموال داخل آن نیفتد.

این روحانی بوشهری اضافه کرد: از پاکبان خواستم با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرد و شماره پلاک خودرو را به آنها بدهد تا صاحب خودرو را پیدا کرده و وضعیت خودرویشان را به آنها اطلاع دهند، اما پاکبان گفت: «بلد نیستم.» بنابراین به او گفتم خودم در طول مسیر با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرم. بعد از اینکه از پاکبان جدا شدم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و مراتب را به اطلاعشان رساندم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهربانی و شرافت این پاکبان بوشهری و حفاظت ایشان از اموال یک هموطن در ساحل آرام‌بخش شهر بوشهر توجه خیلی‌ها را در فضای مجازی به خود جلب کرد تا بار دیگر جلوه و نمادی از رسم میهمان‌نوازی و صفا و صمیمیت بوشهری‌ها باشد.