غذا فروشی های بوشهر در ماه رمضان چند درصد تخلف داشته اند؟
غذا فروشی های بوشهر در ماه رمضان چند درصد تخلف داشته اند؟

ندای استان:جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت:با توجه به هم‌زمانی نوروز و ماه رمضان و حضور گردشگران در استان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی برای حسن اجرای فعالیت غذافروشی‌ها، ۲ هزار بازدید در استان از این واحد‌ها داشته است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ سهام صالحی درباره فعالیت غذافروشی‌های استان در ماه رمضان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به هم‌زمانی نوروز و ماه رمضان و حضور گردشگران در استان، واحد‌های صنفی غذافروشی برای فعالیت در ماه رمضان باید مجوز بگیرند و مقررات این ماه مبارک را رعایت کنند.

سرهنگ سهام صالحی افزود: روش کار این واحد‌ها در ماه رمضان روشن است و باید شیشه‌های در‌های ورودی و پنجره‌ها را بپوشانند تا درون واحد در دید نباشد.

او با اشاره به این‌که ۹۰ درصد غذافروشی‌های استان برای فعالیت در ماه رمضان مجوز گرفته‌اند، اضافه کرد: برای حسن اجرای فعالیت این واحدها، پلیس نظارت بر اماکن عمومی از آغاز ماه رمضان تاکنون ۲ هزار بازدید از رستوران‌ها و بیرون‌بر‌های استان بوشهر داشته است که کمتر از یک درصد تخلف دیده شد و تنها نیازمند تذکر بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر، همکاری میان نیروی انتظامی، صنف اغذیه‌فروشان و اتحادیه هتلداران را بسیار مناسب دانست و تأکید کرد که اگر تخلفی در فعالیت واحد‌های غذافروشی در ماه رمضان دیده شود، به‌سرعت پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: در استان بوشهر به ۶۲ رستوران و ۲۵۹ آشپزخانه بیرون‌بر برای فعالیت در ماه رمضان مجوز داده شده است.

سرهنگ حسن محمدی‌مقدم افزود: اگر واحد غذافروشی برای این فعالیت در این ماه مجوز نگرفته باشد نمی‌تواند فعالیت کند و اگر فعالیت غیرمجاز داشته باشد برابر با مقررات با آن برخورد می‌شود.

حسین دهار رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی استان بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: در استان بوشهر بیش از ۱۳۰ واحد اقامتی فعالیت دارند که در مرکز استان ۲۲ واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر فعال هستند که همگی با برنامه‌ریزی که پیش از ماه رمضان شد، مقررات این ماه را اجرا می‌کنند.

رجبی رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان شهرستان بوشهر نیز با تأکید بر این‌که واحد‌ها باید بر رعایت شئونات اسلامی دقت داشته باشند، گفت: در این شهرستان ۸ رستوران و ۱۴۰ بیرون‌بر فعالیت دارند که باید در کنار خدمات‌دهی به مردم و گردشگران نوروزی، حرمت ماه رمضان را نگه دارند و درون واحد از بیرون پیدا نباشد.