توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش درباره رخدادهای اخیر در برخی مدارس بوشهر
توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش درباره رخدادهای اخیر در برخی مدارس بوشهر

ندای استان:موحدی گفت: اتفاق مدارس استان‌های دیگر تاکنون در استان بوشهر نیفتاده است و گزارش پزشکی و امنیتی در استان نداشته ایم.

به گزارش ندای استان،مدیرکل آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: امروز روز دوم است که شایعاتی پیرامون موضوع خاصی در مدارس استان بوشهر مطرح می‌شود.

آقای موحدی افزود: دیشب نشستی با مدیران مدارس بوشهر داشتیم و همزمان پیامی دریافت کردم که دو مدیر مدرسه در بوشهر دچار حادثه شده اند و هم اکنون  در بیمارستان زیر اکسیژن هستند در حالی که آن‌ها در جلسه حضور داشتند.

وی گفت: بکی از همکاران هم  که در بیمارستان بستری بود  به عیادتش رفتم و  پرسیدم مشکل شما چیست گفت:  من آلرژی فصلی دارم در این فصل دچار مشکل می‌شوم و الان هم  شرایطم خوب است و دارم ترخیص می‌شوم.

موحدی افزود: هیچ دانش آموزی هم در بیمارستان‌های بوشهر به این علت خاص بستری نبود و با دانش آموزانی که بدحالی آن‌ها شایعه شده بود، تماس گرفتیم و جویای حال شان شدیم  که در منزل حالت عادی داشتند.

وی گفت: امروز در حین ماموربت در گناوه به من اطلاع دادند یکی از مدارس دچار مشکل شده است. با برسی مدیر آموزش و پرورش و فرماندار مشخص شد کارگران در اطراف مدرسه دچار قیرپاشی بوده اند که بوی ناشی از قیر و گازوییل و دود ناشی از آن اطراف مدرسه  را فراگرفته بود، ولی ذهنیت دیگر استان‌ها و  بار روانی آن باعث می‌شد که کسانی که دچار مشکل تنفسی بودند هم آن را ناشی از این حادثه تلقی کنند و برخی دانش آموزان هم با تلقین و القا و جو روانی موضوع به بیمارستان مراجعه کردند در حالی که اصلا در آن مدرسه هم نبودند و تا زمانی که ما از گناوه خارج شدیم دانش آموزی در ببمارستان نداشتیم.

موحدی افزود: همچنین امروز صبح در دشتستان گفتند در یک مدرسه اتفاقی افتاده است در حالی که در اطراف مدرسه به علت آتش زدن آشغالها، بوی ناشی از آن به مدرسه رسیده و فورا شایعه شده که این  بوی همان مواد خاص در دیگر استانهاست؛ در حالی که در همه این موارد فشار روانی و تبلیغات بیرونی به شایعات دامن زده است.

وی گفت: ما اگر به مرحله و نتیجه‌ای برسیم که  در مدرسه‌ای در استان اتفاقی افتاده یا در کلاسی مشکلی پیدا شده یا آن اتفاق ناشی از اثر کاری است که انجام شده؛   مدرسه تعطیل می‌شود و دانش آموزان به خانواده هایشان تحویل داده می‌شود.

موحدی افزود: اتفاق مدارس استان‌های دیگر تاکنون در استان بوشهر نیفتاده است و گزارش پزشکی  و امنیتی در استان نداشته ایم.

وی در خصوص شایعات درباره مدارس دراهک هم گفت: امروز در دوراهک برخی دانش آموزان پسر مدرسه ابتدایی بعد از ساعت‌ها بازی فوتبال و خوردن شیرینی و آب مشکل گوارشی پیدا کرده و به بیمارستان امام هادی دیر منتقل شدند.   در گفتگو با دکتر آدمیت نسب مدیر بیمارستان  او هم همین موضوع را تایید کرد و گفت:  دانش آموزان همه ترخیص شده اند.

موحدی گفت: همه این شایعات  برای تحت تاثیر قرار دادن والدین و تعطیلی مدارس است.

وی افزود: به والدین اطمینان می‌دهیم سلامتی دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است و ما به هیچ قیمتی حاضر نیستم مدارس دایر باشد به قیمت سلامتی دانش آموزان، زیرا اولویت اول سلامتی است و بعد تعلیم و تربیت.

موحدی گفت: هر جا به این نتیجه برسیم که مشکلی که در مدارس ما پیش آمده مشابه آن مسائلی است که اکنون ذهن جامعه را درگیر کرده اولین اقدام تعطیلی کلاس است.

وی افزود: اکنون ۲۶۳ هزار دانش آموز در استان تحصیل می‌کنند و  شرایط آن‌ها در استان اکنون عادی است. اما از جمع همه این دانش آموزان در برازجان ۵ نفر، در بوشهر ۴ دانش آموز،   در گناوه ۲۰ دانش آموز و در دراهک ۱۳ تا ۱۴ دانش آموز را به بیمارستان ارجاع دادیم که مشخص شد مشکل دیگر مدارس در بوشهر اتفاق نیفتاده است.