راه اندازی بازارچه ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم
راه اندازی بازارچه ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم

ندای استان:فرماندار تنگستان گفت: یک بازارچه جدید با ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ندای استان،احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشست با مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر اظهار داشت: یک بازارچه جدید با ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه محصولات غذایی و کشاورزی دیگر مناطق کشور که به عنوان محصول برند و صادراتی آن منطقه محسوب می‌شود، در بازارچه اهرم با استقبال مردم مواجه می‌شود.

لطفی بیان کرد: آمادگی کامل داریم در این حوزه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

فرماندار تنگستان عنوان داشت: با چند عامل خوب برای توزیع میوه شب عید در تنگستان رایزنی کرده تا بتوانیم هر چه بهتر میوه شب عید را در بین مردم و به صورت عادلانه توزیع کنیم.

فعال کردن انبار تعاون روستایی تنگستان

مقام عالی دولت یادآور شد: ساماندهی و فعال کردن انبار تعاون روستایی تنگستان فتح بابی بود که بقیه انبارها و سوله‌های تعاون روستایی با واگذاری به شرکت‌ها و بخش خصوصی، دوباره زنده و فعال شوند.

لطفی با اشاره به اینکه تعاون روستایی چند طرح جدید و عام‌المنفعه را با نگاه به مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تدوین و مصوب کند، اظهار کرد: اگر کالاهایی که توسط تعاون روستایی و یا سرمایه‌گذاری که زیر نظر تعاون روستایی فعالیت می‌کند، با نرخ مناسب و ارزانی نسبت به دیگر بازارها ارائه شود، به طور قطع مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: تعاون روستایی می‌تواند از ظرفیت سازمانی خود برای تهیه محصولات ویژه و درجه یک از مناطق مختلف کشور استفاده برده و در سریع‌ترین زمان، کالای مورد نظر را وارد شهرستان کند.

ایجاد بازارچه‌های جدید

لطفی با تاکید بر اینکه تعاون روستایی با استفاده از امکانات و تجهیزات و ظرفیتی که در اختیار دارد، به سمت توانمندسازی برود، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد بازارچه‌های زیر نظر تعاون روستایی را در سفر ریاست جمهور و وزیر جهاد به عنوان وزیر معین به تنگستان ارائه خواهیم داد که بتوان با حمایت وزارت جهاد و پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار، این طرح اجرایی شود.

وی تعاون روستایی را به عنوان واسط بین تولید کننده و فروشنده محصولات غذایی و کشاورزی دانست که وظیفه کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت دولتی و واقعی کالای مورد نظر را دارد و بیان کرد: اکنون می‌بینیم که عدم نظارت بر زنجیره تولید و فروش باعث ایجاد تلاطم بازار و قیمت‌ها شده است.

  • منبع خبر : مهر