سه پروژه مهم راهداری جنوب استان سرعت می‌گیرد
سه پروژه مهم راهداری جنوب استان سرعت می‌گیرد

ندای استان:در بازدید نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سه پروژه شاخص راهداری جنوب استان، بر تامین اعتبار لازم برای تسریع و بهره برداری به موقع تاکید شد.

به گزارش ندای استان،جمعه ۲۸ بهمن در این بازدید که فرمانداران جم ودشتی وهمچنین معاونان فنی و راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم درمجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فعال بودن پروژه‌های راهداری استان، از تامین قیر و پیگیری جذب اعتبارات ملی برای آن‌ها خبر داد.

همچنین محسن پاپری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز از تخصیص اعتبار مناسب به این پروژه‌ها تا هفته آینده به منظور تکمیل به موقع خبر داد.

شایان ذکر است نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این بازدید از نزدیک سه پروژه شاخص راهداری جنوب استان که از مصوبات سفر نخست هیات دولت می‌باشند را مورد بررسی قرار دادند.

این پروژه‌ها شامل اصلاح نقطه حادثه خیز پیچ‌های جاشک بود که فاز اول آن با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تا نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد و نقش بسزایی در ایمنی کاربران جاده‌ای خواهد داشت.

همچنین از پروژه آسفالت محور سرچشمه- ریز- باغان بازدید شد، پروژه‌ای ۵ کیلومتری که قرار است تا پایان سال آسفالت شده و زیر بار ترافیک برود تا بوشهر اولین استانی باشد که روستاهای بالای ۵۰ خانوار آن دارای راه دسترسی آسفالت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تامین ۶.۵ میلیارد اعتبار مورد نیاز این پروژه در هفته آینده خبر داد.

در پایان از وضعیت پروژه بازگشایی و اجرای محور ریز- دژگاه بازدید شد که می‌تواند فاصله جنوب استان بوشهر به استان فارس را ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر کند.

نماینده مردم جنوب استان درمجلس شورای اسلامی از تامین ۱۸ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز این پروژه از مسئولیت‌های اجتماعی نفت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری وی، این رقم تا ۲۵ میلیارد تومان نیز افزایش یابد تا این پروژه موثر در تسهیل ترددهای جنوب استان به مرکز کشور به نتیجه برسد.