سه طرح ورزش دانش‌آموزی در دیلم بهره‌برداری و اجرا شد
سه طرح ورزش دانش‌آموزی در دیلم بهره‌برداری و اجرا شد

ندای استان:در هشتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۲ زمین چمن و یک سالن ورزش دانش‌آموزی طرح شهید سلیمانی در شهرستان دیلم با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال در آیینی بهره‌برداری و اجرایی شد.

به گزارش ندای استان،در این آیین زمین‌های چمن مصنوعی مدارس شهیدمدرس و شهیدسلیمانی شهر دیلم افتتاح و عملیات اجرایی سالن ورزشی مدرسه سعادت آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: در راستای ارتقای سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر اجرا شده است.

علی موحدی افزود: از مجموع ۳۶ زمین چمن دانش‌آموزی طرح شهیدسلیمانی در استان بوشهر، ۳۳ چمن افتتاح شده و مابقی در دست احداث است.

وی گفت: ۲ پروژه چمن مصنوعی شهرستان دیلم که در هفته دولت کلنگ زنی شده بود با ۹ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: هشت سالن ورزشی دانش‌آموزی سقف بلند ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم در استان بوشهر پیش بینی شده است که از این تعداد یک سالن با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دیلم اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: حدود ۱۷ کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس استان بوشهر تجهیز و افتتاح شده است که می‌تواند در راستای ورزش دانش‌آموزی کمک زیادی کند.
موحدی افزود: حدود ۲۰ کلاس بهداشت در استان بوشهر افتتاح شده است که در این مکان کارهای بهداشتی دانش‌آموزان مورد رصد، بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت برنامه ریزی و معاونت ترییت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش، حدود ۵۰ زمین چمن، ۵۰ کلاس درس ورزش و هشت سالن ورزشی دانش‌آموزی در استان بوشهر ایجاد خواهد شد.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر از نظر سرانه ورزشی در حوزه فضا در کشور در رتبه اول هستیم و امیدواریم با این اقدامات انجام شده، این رتبه و جایگاه تثبیت شود.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای بیش از هفت هزار دانش آموز است.