برای اولین بار یک ایرانی در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر جهان
برای اولین بار یک ایرانی در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر جهان

ندای استان:ستاره بوشهری، به انتخاب گاردین، بالاتر از بازیکنان سرشناس و گران‌قیمتی نظیر داروین نونیز به جمع ۱۰۰ بازیکن برتر جهان راه یافته است.

به گزارش ندای استان،روزنامه بریتانیایی گاردین که قدمتی بیش از یک قرن دارد، پس از جشن سال نوی میلادی اقدام به انتخاب ۱۰۰ بازیکن برتر سال می‌کند؛ انتخابی که با نظر روزنامه‌نگاران و فوتبالیست‌های بازنشسته انجام می‌شود و حالا در آخرین نسخه از این رویداد نام مهدی طارمی هم در میان ۱۰۰ بازیکن برتر سال قرار داده شده است.
از داوران برجسته این دوره می‌توان به جونینیو ستاره سابق برزیل، مایکون مدافع سابق اینتر و تیم ملی برزیل اشاره کرد و همینطور به آورام گرانت سرمربی سابق چلسی اشاره کرد که این تیم را در سال ۲۰۰۸ به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رساند. فاتح تریم سرمربی سابق میلان و تیم ملی ترکیه نیز یکی دیگر از داوران این نظرسنجی معتبر به شمار می‌رود.

1794790

اسامی ۱۰۰ بازیکن برتر سال معمولا از انتها به ابتدا توسط گاردین منتشر می‌شود و درحالی‌که بازیکنان حاضر در این فهرست از شماره ۷۱ تا ۱۰۰ معرفی شده‌اند، نام مهدی طارمی به عنوان هفتاد و هشتمین بازیکن برتر جهان قرار داده شده است.

گاردین در توضیح دلیل انتخاب ستاره ایرانی پورتو توسط کارشناسی که دارد، اینطور نوشته است: «مهاجم ایرانی پورتو فرم حیرت‌انگیز خود را برای این تیم با زدن ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل به نمایش گذاشت و به عنوان قهرمانی لیگ برتر پرتغال هم دست پیدا کرد. او سپس با زدن ۲ گل مقابل انگلیس بیش از گذشته نامش را مطرح کرد. طارمی با حضوری قدرتمندانه و با استعدادی مثال زدنی در به ثمر رساندن گل‌های دیدنی، مانند ضربه آکروباتیک درخشان مقابل چلسی در آوریل ۲۰۲۱ که نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد، ابتدا در بازی برای تیم ملی دانشجویان ایران دیده شد؛ اما اکنون با وجود اینکه ۳۰ساله است، در رادار برخی از تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته است. طارمی اولین‌ای ایرانی‌ به شمار می‌رود که به جمع ۱۰۰ بازیکن برتر سال راه پیدا می‌کند.»

1794791

جالب اینکه بازیکنانی سرشناس نظیر عزالدین اوناهی که در جام جهانی با مراکش درخشید، داروین نونیز که با رقمی سرسام‌آور از بنفیکا به لیورپول پیوست و همین‌طور لیساندرو مارتینز یکی از اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، نمره‌ای کمتر از مهدی طارمی دریافت کرده‌اند تا بیش از پیش ارزش ستاره ایرانی پورتو تحسین کارشناسان را برانگیخته باشد.
گفتنی است طی روزهای آینده اسامی ۷۰ بازیکن برتر سال از سوی روزنامه گاردین منتشر خواهد شد.

  • منبع خبر : ورزش سه