۱۲ هزار متر مکعب از آب شیرین کن بوشهر آماده بهره برداری
۱۲ هزار متر مکعب از آب شیرین کن بوشهر آماده بهره برداری

ندای استان:مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: ۱۲ هزار از ظرفیت آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش ندای استان،علیرضا طباطبایی در بازدید از طرح‌های آبرسانی شهر بوشهر اظهار داشت: در ساخت آب شیرین کن بوشهر در بخش‌های دریا، مرکز آب شیرین کن، سازه‌ها و تجهیزات نهایی اقدام‌های موثری انجام شده که با تداوم این رویکرد پیش بینی می‌شود آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر تا پایان سال بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: نقش آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی برای بوشهر بسیار پررنگ است و شرایط پایداری در عرصه تامین آب مرکز استان و حومه آن ایجاد می‌کند.

طباطبایی ادامه داد: تاسیسات آبرسانی شهید ماهینی به عنوان بستر انتقال تولیدات آب شیرین کن‌های بوشهر به مخازن و شبکه توزیع نیز روند خوبی دارد و پیش بینی شده ظرف چند هفته آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: اکنون استان بوشهر با تولید ۴۵ هزار آب از آب شیرین‌کن‌ها ۱۰ درصد آب موردنیاز خود را از این منبع تامین می‎‌کند که براساس برنامه تا پایان سال این ظرفیت باید به ۱۰۰ هزارمترمکعب برسد.

ابوالحسن عالی افزود: در چشم انداز ترسیم شده برای منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر تا سال ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد از آب موردنیاز استان بوشهر از محل آب شیرین کن‌ها تامین شود.

وی اظهار داشت: هزینه تامین آب از طریق آب شیرین کن‌ها بسیار بالا و هر مترمکعب ۱۵۰ هزار ریال است که با چنین هزینه بالایی باید مصرف بهینه بیش از پیش موردتوجه هم استانی‌ها باشد.