۷۰۰میلیارد تومان، هدیه دولت به استان بوشهر در جهاد آبرسانی
۷۰۰میلیارد تومان، هدیه دولت به استان بوشهر در جهاد آبرسانی

ندای استان: مسئول هماهنگی طرح‌های جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پروژه های جهاد آبرسانی در این استان با ۷۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب ۲ فاز تعریف و در حال اجرا است.

به گزارش ندای استان،امیر روانشاد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار در فاز اول و ۶۹۵ میلیارد تومان نیز در فاز دوم هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: از بدو تاسیس دولت سیزدهم با هدف سرعت‌ بخشیدن به روند آبرسانی به روستاها و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در این امر، طرح ملی جهاد آبرسانی با مشارکت و هم‌افزایی دولت، شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، گروه‌های جهادی، نهادها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و خیرین و حتی شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شد.

مسئول هماهنگی طرح‌های جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: برهمین اساس تفاهم‌نامه اجرای طرح جهاد آبرسانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سال گذشته امضا و در حال حاضر نیز این طرح باقوت در حال اجرا است که در استان بوشهر این طرح با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

روانشاد گفت: این استان با تعاملی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دارد از جمله استان‌های پیشرو در اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی است.

وی یادآور شد: براساس برنامه تعریف شده در فاز نخست اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی قرار است ۷۶ کیلومتر شبکه خط انتقال و شبکه داخلی و ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی اجرا شود .

به گفته مسئول هماهنگی طرح‌های جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در استان ۳۴ درصد است.

وی یادآور شد: همچنین در فاز دوم اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی ۲۷۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی، احداث ۳۰ هزار مترمکعب مخزن، حفر، کف شکنی و احیا ۳۰ حلقه چاه، حفاظت و ایمنی مجتمع های آبرسانی در دست اجرا است.

روانشاد گفت: پروژه‌های اجرای عملیات خط انتقال مجتمع آبرسانی بندر رستمی به طول ۳.۳ کیلومتر، خط انتقال روستای سمل و گلنگون به طول ۳.۵ کیلومتر، مجتمع ارم – دهرود به طول ۳.۶ کیلومتر و خط انتقال فاریاب به طول ۲.۵ کیلومتر آماده افتتاح در دهه مبارک فجر هستند.

وی ادامه داد: افزون براین نیز عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی گشی – سرمستان در شهرستان دیر به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث مخزن های بین راهی مجتمع دُمیگز به حجم های ۲۰۰ و ۵۰۰ مترمکعب، اجرای شبکه روستای عامری به طول ۳۳ کیلومتر نیز از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر آغاز می‌شود.

مسئول هماهنگی طرح‌های جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ارتقای کمی و کیفی آبرسانی به روستاهای هدف، پایداری آب، تامین و توزیع مطلوب آب از جمله هدف‌های اجرای طرح جهاد آبرسانی در این استان است.