نمایشگاه صنایع دستی بسیج در بوشهر افتتاح شد
نمایشگاه صنایع دستی بسیج در بوشهر افتتاح شد

ندای استان:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: نمایشگاه و جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی‌منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: عمده ترین هدف برپایی این نمایشگاه، معرفی توانمندی های شرکت های فعال در این حوزه به همراه ایجاد بازار فروش مناسب است.

وی افزود: ترویج و رونق صنایع دستی و حفظ و احیاء آن در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه این نمایشگاه را دنبال می کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: در این نمایشگاه که با حضور شرکت های تولیدی داخلی و برخی فعالان حوزه صنایع دستی همراه است محصولاتی در زمینه صنایع‌ دستی دریایی، معرق ساقه گندم، معرق چوب، معرق چرم، حصیربافی، کپوبافی، گلیم‌بافی، سراجی سنتی، ساز سنتی، قلم کاری و نازک کاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

سجادی منش عنوان کرد: این نمایشگاه شامگاه روز سه شنبه افتتاح و تا جمعه شب ادامه دارد و علاقمندان می توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد : مقدمات ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در چند نقطه از استان بوشهر مهیا شده و به زودی شاهد بازگشایی این مراکز هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه هایی که امسال دنبال می کنیم کمک به جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با نگاه صادرات محور است.