تهدید کننده محیط‌بان دشتستانی ۱۸ ماه حبس گرفت
تهدید کننده محیط‌بان دشتستانی ۱۸ ماه حبس گرفت

ندای استان:رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شکارچی متخلفی که با انتشار ویدئویی محیط‌بان پاسگاه شهید محمدی شهر “کلمه” را تهدید کرده بود، به ۶ ماه حبس برای شکار غیرمجاز و ۱۸ ماه به جرم تهدید محیط بان محکوم شد.

به گزارش ندای استان،فرهاد سیروس کرمی روز یکشنبه اعلام کرد: این شکارچی متخلف ۲ راس قوچ را شکار و فیلم آن را منتشر و در ادامه با انتشار فایل صوتی مهرداد نوروزی، فرمانده پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی کلمه شهرستان دشتستان را تهدید به مرگ کرده بود.

وی با اشاره به بازتاب وسیع این فیلم در داخل و خارج کشور، افزود: پس از شکایت کیفری از این متهم‌ شکار و تهدید محیط‌بان در دادسرای دشتستان، منتشرکننده اصلی این کلیپ با دخالت پلیس فتا و نهادهای امنیتی دستگیر شد.

کرمی ادامه داد: سپس فرد سازنده این کلیپ در فیروزآباد فارس شناسایی و دستگیر و این پرونده در شعبه ۱۰۱ کیفری شهرستان دشتستان رسیدگی شد.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: پرونده پس از تجدید نظرخواهی متهم، در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر که شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های زیست محیطی است طرح و در پایان همان حکم بدوی تایید و قطعی شد.

وی یادآور شد: این روند قضایی هفت سال به طول انجامید.