رتبه اول استان بوشهر در ایجاد اشتغال بوده ایم
رتبه اول استان بوشهر در ایجاد اشتغال بوده ایم

ندای استان:ابوالحسن رزمی نیا گفت: طی ۸ ماه گذشته با ایجاد ۵۰۰ شغل در حوزه دانش بنیان، موفق به کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان بوشهر شده ایم.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن رزمی نیا روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود این که پارک علم و فناوری خلیج فارس متعهد به ایجاد ۴۸۶ شغل در سال جاری شده است، اما بررسی های آماری نشان می دهد که طی ۸ ماه گذشته، ۵۰۰ شغل در این پارک ایجاد شده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر از این حیث و بر اساس میزان ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت کار، در رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان بوشهر قرار دارد .

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۳ شرکت فن آورانه، ۴۸ شرکت دانش بنیان و ۷ شرکت صنایع خلاق در استان بوشهر، فعال هستند.

رزمی نیا، ادامه داد: عمده ترین بازارهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس، شرکت های نفت و گازی پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی است که با ایجاد تفاهم نامه هایی با این مجموعه ها، بازار مستعد کاری را برای شرکت ها دانش بنیان ایجاد کرده ایم.

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین مزیت های استان در عرصه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فن آورانه، دریاست که در بخش تولیدات مانند ساخت کشتی و قایق و در بخش زیست فن آوری مانند شیلات و آبزیان حائز اهمیت است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با اعلام این که ۴ شرکت در صنایع فنی دریایی و ۵ شرکت در صنایع زیست فن آورانه دریایی فعال هستند، گفت: در صورت شروع به کار شرکت زیست فن آورانه دلوار در شهرستان تنگستان، یک جهش عمده ای در زیست فن آوری دریایی در سطح استان بوشهر شکل می گیرد.

رزمی نیا با اعلام این که رسالت اصلی دانشگاه، ورود مستقیم به بازار کار نیست، عنوان کرد: با توجه به یکی از وظایف پارک های علم و فناوری در زمینه ایجاد فضای مناسب برای حضور شرکت های زیرمجموعه در بازار، امسال تفاهم نامه هایی با دانشگاه خلیج فارس و سازمان فنی و حرفه ای استان بوشهر منعقد کرده ایم تا بتوانیم در قالب کارآموزی، بخشی از دانشجویان فاقد مهارت های تخصصی را به سمت کارگاه های فنی و حرفه ای جهت مهارت اندوزی و همچنین آموزش و مشاوره برای ورود به عرصه فعالیت های دانش بنیان راهنمایی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی، مشاوره های تخصصی شغلی، ثبت نشان جغرافیایی ( برند ) و استانداردسازی محصولات بخشی از کارکرد پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: ارتقاء تعداد ۴۸ شرکت دانش بنیان کنونی به ۵۵ شرکت و ۲۶ شرکت رشد به ۳۵ شرکت تا پایان امسال، بخشی از استراتژی کوتاه مدت پارک محسوب می شود.

رزمی نیا یادآور شد: با مشارکت دستگاه های اجرایی استان بوشهر و برگزاری رویدادهای فن آورانه در سطح استان به دنبال شناسایی ایده های خلاق هستیم.

  • منبع خبر : ایرنا