ایران حامی امنیت جام جهانی قطر است
ایران حامی امنیت جام جهانی قطر است

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: امروز مسابقات جام جهانی فوتبال قطر در سایه حمایت جمهوری اسلامی در امنیت کامل در حال برگزاری است

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  استاندار بوشهر گفت: امروز مسابقات جام جهانی فوتبال قطر در سایه حمایت جمهوری اسلامی در امنیت کامل در حال برگزاری است و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خلیج فارس مانع از تبدیل شدن این میدان ورزشی به صحنه تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: ضد انقلاب‌هایی که ویزا و هتل گرفته بودند تا در بازی‌های جام جهانی علیه جمهوری اسلامی اقدام کنند، مجبور به باطل کردن ویزا و بلیت خود شدند که این بخش جزیی از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

وی بیان کرد: خون شهدای نیروی دریایی در خلیج فارس و دریای عمان در کنار وحدت ارتش و سپاه اقتدار ایران اسلامی و قدرت بازدارنگی را برای کشور به ارمغان آورده است، طوریکه امروز به واسطه این خون‌های ریخته شده، حاکم و تامین کننده امنیت خلیج فارس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار بوشهر ادامه داد: پنجم آذر ماه ۱۳۵۹ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند تا از این طریق نظام مردمی جمهوری اسلامی که برخاسته از اقدام و رای مردم شکل گرفته بود، دفاع، امنیت، فرهنگ، اقتصاد و سیاست آن نیز مردمی شود.

وی اضافه کرد: بسیج مستضعفان در این ۴۳ سال آن نقشی را که امام راحل تعریف و رهبر معظم انقلاب تبیین کرده بود بخوبی ایفا کرد.

محمدی زاده در باره عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ تحمیلی آغاز و ۶۷ روز بعد از شروع جنگ عملیات مروارید از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و با مرکزیت منطقه دوم نیروی دریایی و با پشتیبانی پایگاه ششم شکاری طرح ریزی و اجرا شد.

وی بیان کرد: میدان‌های بزرگ نفتی عراق در جنوب این کشور در بصره و ناصریه قرار دارد و نفت تولیدی این میدان‌ها در شبه جزیره فاو در مخازن عظیم زمینی ذخیره و به ۲ پایانه الامیه و البکر در شمال خلیج فارس که در عمق ۲۵ و ۳۵ متری دریا بود منتقل می‌شد.

محمدی زاده گفت: هدف از عملیات مروارید به میدان کشیدن یگان‌های رزمی دشمن و انهدام آنها بود و هدف فرعی آنها غیرعملیاتی کردن و از کار انداختن این ۲ پایانه نفتی که در آن زمان نفت عراق از آنها صادر و اقتصاد عراق به وسیله این پایانه‌ها تامین می‌شد؛ بود.

وی یادآور شد: پایگاه ششم شهید یاسینی در عملیات مروارید مسئولیت داشت تا در هدف اصلی پشتیبانی و امنیت هوایی عملیات را تامین و در هدف فرعی مشخص شده بود که باید در شرایط مناسب به یگان‌های رزمی دشمن از هوا به سطح حمله کند.

استاندار بوشهر گفت: در این عملیات یک ناوگروه رزمی نیروی دریایی متشکل از سه فروند ناوچه های موشک انداز شامل ناوچه های پیکان، جوشن و فلاخن به فرماندهی شهید همتی همراه با یک شناور پشتیبانی مسئولیت اجرای عملیات سطحی و دریایی را داشتند.

وی ادامه داد: در این عملیات سکوهای الابکر و الائمه توسط نیروهای اسلام منهدم و کشور عراق صادرات نفت از این سکوها را برای همیشه از دست داد.

استاندار بوشهر یاد شهیدان عملیات مروارید، تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر که مردانه جنگیدند و در دفاع از انقلاب جان خود را از دست دادند را گرامی داشت.

  • منبع خبر : ایرنا