ندای استان: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر را به عنوان میزبان این دوره از جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اعلام کرد.

به گزارش ندای استان، کاظم نظری شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان بوشهر اعلام کرد: به واسطه هنرمندان خوب و فضای فرهنگی مطلوب، جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر هم در این استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: امید است تا با حمایت هنرمندان، فعالان بوشهری و هنرهای نمایشی در کنار اجراهای خوب در سطوح استانی و کشوری بتوانیم برای توسعه تئاتر کشور و استان بوشهر هم افزایی و همراهی ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه این آیین گفت: پای کار بودن و حمایت هنرمندان بوشهری در برگزاری شایسته سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان بوشهر، برای مسئولان هنرهای نمایشی کشور این پیام را داشت که این استان آمادگی برگزاری رویدادهای هنری فراتر از سطح استانی دارد.

عبدالرحیم افروغ افزود: در این زمینه برنامه‌های خود را به استانداری نیز ارائه کرده‌ایم و بوشهر شاهد میزبانی از مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره تئاتر خواهد بود.

وی بیان کرد: هنرمندان تئاتر استان بوشهر بر این گفته گواهی می‌دهند که مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته نظر کارشناسانه آنها را مورد توجه و حمایت قرار داده است و همراهی این هنرمندان عاملی مهم در برگزاری شایسته این رویداد هنری بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد: امید است در پایان این جشنواره هنری که با حضور گسترده هنرمندان استانی برگزار شد، حس وفاق و همدلی را برای جامعه هنری این استان رقم زده باشد.

جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر قرار است به میزبانی چهار استان کشور برگزار می شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند.

معرفی برترین‌های سی و چهارمین جسنواره تئاتر بوشهر

در مراسم اختتامیه، هیات داوران بدون اولویت، نمایش‌های ” استرالیا ” و ” گریه های باد و سینه ” را به عنوان آثار برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

علاوه بر این در بخش بروشور و گریم نمایش “حادث از بندر گناوه “، در بخش نور نمایش ” شرق دور شرق نزدیک “، در بخش لباس نمایش ” فهرست “، در بخش طراح حرکات فرم و اجرا کنندگان حرکات و بخش موسیقی ” گروه موسیقی نمایش استرالیا ” و در بخش طراح صحنه نمایش ” ساعت های زنگ زده ” عناوین برتر این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش بازیگری زن و مرد بدون رتبه با اعطای دیپلم افتخار از عبدالله دشتی فر بازیگر نمایش های “گریه های باد و گاته سینه ، احمد قربانی و سید اکبر موسوی از نمایش یلدای ماه رخ، ” فخرالدین فخری ” از نمایش مستاجر و پوراندخت میرزایی از نمایش فهرست تقدیر شد.

در بخش بهترین بازیگر زن مریم سلامی بازیگر نمایش تعزیه در باب پری کشی اول شد و مانا حسینی از نمایش شرقی دور شرق نزدیک و فرنگیس احمد شمس نمایش تعزیه در باب پری کشی دوم و سوم شدند.

در بخش بهترین بازیگری مرد مهدی بلوچ از نمایش استرالیا رتبه نخست را کسب کرد و امین پارسا بازیگر نمایش گریه‌های باد و گاته سینه و محمد دهدشتی از نمایش استرالیا دوم و سوم شدند.

در بخش نویسندگی نیز حسین زارعی نویسنده نمایش گریه های باد و گاته سینه رتبه نخست را به خود اختصاص داد و رضا مختارزاده نویسنده نمایش تعزیه درباره پری کشی و زهرا قلی زاده و محمد فخرایی نویسندگان نمایش ساعت های زنگ زده دوم و سوم شدند.

محمد دهدشتی کارگردان نمایش استرالیا جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد و حسین زارعی کارگردان نمایش گریه های باد و کاته سینه و علیرضا باقری کارگردان نمایش تعزیه‌ای در باب پری کشی در این بخش دوم و سوم شدند.

بوشهر میزبان مرحله جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر شد

مرحله نمایشی سی و چهارمین دوره تئاتر استان بوشهر روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به میزبانی شهرستان‌های دیلم، گناوه، کنگان، بوشهر،برازجان و دیر برگزار شد.

فهرست، ساعت‌های زنگ خورده، تعزیه‌ای در باب پری کشی، استرالیا، هادس، گریه‌های باد و گاته سینه، شرق دور شرق نزدیک، مستاجر و یلدای ماه رخ، آثار راه یافته به مرحله نمایش این دوره از جشنواره تئاتر استان بوشهر بودند.

  • منبع خبر : ایرنا