تجهیز مدارس بوشهر نیازمند۲۰۰ میلیارد تومان
تجهیز مدارس بوشهر نیازمند۲۰۰ میلیارد تومان

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از کمبود تجهیزات در مدارس خبر داد و گفت: مدارس استان به ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات نیاز دارند که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به تجهیزات هنرستانی است.

به گزارش ندای استان،علی موحدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان امسال با وجود محدودیت‌های اعتباری، اما در راستای تامین نیاز‌های آموزشی دانش‌آموزان اقدام به توزیع ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان بوشهر نیاز به تجهیزات دارند، افزود: با وجود تجهیزات آموزشی توزیع شده، اما هنوز به ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات نیاز است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به تجهیزات هنرستانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه تجهیزات موجود در هنرستان‌ها پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست انتظار می‌رود امسال به عنوان سال تجهیز هنرستان‌ها معرفی تا به این وسیله نیاز کارگاه‌های آن‌ها تامین شود.

به گفته وی امسال ۷ میلیارد تومان در بخش تامین موتور خودرو در سطح هنرستان‌ها اعتبار توزیع شده است.

موحدی با اشاره به برون سپاری و استفاده از امکانات فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی در هنرستان‌ها، افزود: در زمان حاضر آموزش و پرورش استان بوشهر در این بخش ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد که ۲ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است.

وی می‌گوید: در زمان حاضر میانگین جمعیت دانش آموزی استان بوشهر در بخش هنرستان‌ها و کار و دانش ۳۸.۲۳ درصد است و این درحالی است که این آمار در سطح کشور ۳۵.۶۹ درصد است.