ورود دومین سامانه بارشی پاییزی به بوشهر
ورود دومین سامانه بارشی پاییزی به بوشهر

ندای استان:هواشناسی بوشهر با اشاره پیش‌بینی بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا، از ورود دومین سامانه بارشی پاییزی به استان از روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ندای استان،معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا با وزش باد‌های شمالی، سواحل استان به‌ویژه در مناطق جنوبی متلاطم خواهد بود.
زهرا راستگو افزود: در این مدت در برخی ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر، احتمال بارش‌های پراکنده در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نیست.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه با نفوذ یک سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن تا روز چهارشنبه، ضمن افزایش سرعت وزش باد‌های جنوبی، در برخی نقاط وقوع رعدوبرق، رگبار باران و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
به گفته معاون هواشناسی بوشهر جهت وزش باد تا فردا بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در نواحی جنوبی در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی در ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۵ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۱:۵۷ و مد دوم ساعت ۱۸:۲۶ دقیقه خواهد بود.