میزبانی مسابقات جودو جوانان کشور به بوشهر رسید
میزبانی مسابقات جودو جوانان کشور به بوشهر رسید

ندای استان:رئیس هیات جودو استان بوشهر گفت: با پیگیری‎های صورت گرفته میزبانی مسابقات جودو جوانان کشور به این استان واگذار شد.

به گزارش ندای استان،یاسر جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات یاد شده ۲ تا ۴ آذرماه به میزبانی سالن ۲ هزار نفری فجر بوشهر برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این رقابت‎ها در هشت وزن و با حضور۳۲ تیم از استان‎‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

جمالی ادامه داد: با توجه به حضور ۳۰۰ جودوکار از استان‎های مختلف کشور سعی بر این است تا این ورزشکاران پس از بازگشت به شهر خود سفیری برای معرفی فرهنگ غنی هر چه بیشتر استان بوشهر باشند.

وی اضافه کرد: در مسابقات جودو جوانان کشور همچنین نادر مهدوی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در نبرد مستقیم با آمریکا برای جودوکاران معرفی خواهد شد.

رئیس هیات جودو استان بوشهر گفت: با توجه به پخش این رویداد از شبکه‎ سراسری ورزش فعالان اقتصادی می‌توانند علاوه بر حمایت از استان در این رویداد ورزشی برای معرفی بیشتر حوزه کاری خود برنامه ریزی کنند.

جمالی افزود: در روز دوم مسابقات جودو جوانان کشور در بوشهر مجمع سالیانه هیات جودو استان با حضور رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور حضور مقتدرانه نماینده استان در مسابقات جودو جوانان کشور اردوهای متنوعی به میزبانی استان‎های تهران، خراسان رضوی و گلستان شرکت می‌کنند.

جمالی اظهار کرد: برگزاری رقابت‎های کشوری به میزبانی استان بوشهر فرصت ارزشمندی برای افزایش تجارب  جودوکاران هم استانی است که باید از این فرصت بهینه نهایت استفاده صورت گیرد.

رئیس هیات جودو استان بوشهر گفت: با وجود جایگاه ویژه رشته جودو در بین ورزش‎های رزمی هنوز در استان بوشهر بخوبی معرفی و نهادینه نشده است که برگزاری مسابقات جودو جوانان فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است.

جمالی یادآورشد: این رشته ۱۴ طلای المپیک دارد که با توجه به این ظرفیت باید با برگزاری رویدادهای کشوری انگیزه لازم را در نوجوانان و جوانان برای فعالیت در این رشته ایجاد کرد.

وی افزود: استان بوشهر برای میزبانی رشته جودو از لحاظ زیرساخت امکانات بسیار خوبی دارد که با توجه به آب و هوای مطلوب استان در نیمه دوم سال آمادگی لازم برای میزبانی رقابت‎های مختلف برخوردار است.

جمالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شهرستان‎های دشتی و دیر ۲ شهرستان غیرفعال استان بوشهر در رشته جودو هستند که با تامین مربیان مجرب و علاقه مند  تا پایان سال فعال این رشته فعال خواهد شد

وی یادآور شد: اکنون شمار جودوکاران سازمان یافته استان بوشهر ۹۴۰ نفر است که عمده آن را آقایان تشکیل می دهند.

جمالی ادامه داد: در بحث توسعه زیرساخت‌ها نیز برای منطقه ۲ شهر بوشهر و شهر گناوه نیز با تامین زمین آمادگی لازم برای راه‌اندازی خانه جودو وجود دارد.