راه‌اندازی دستگاه تشخیص سرطان در بوشهر
راه‌اندازی دستگاه تشخیص سرطان در بوشهر

ندای استان: با نصب و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه تشخیص سرطان، گام بلند دانشمندان و محققان بومی استان بوشهر برای تبدیل استان به قطب تشخیص درمان سرطان در کشور برداشته شد.

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: نصب و راه‌اندازی به‌روزترین دستگاه پت سی تی در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر برگی زرین از خدمات نخبگان پزشکی استان بوشهر برای تشخیص و درمان بیماران سرطانی است.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اهمیت وجود PET-CT برای تشخیص و درمان انواع سرطان افزود: یکی از مزایای این دستگاه کاهش نیاز به انجام اقدامات تهاجمی برای تعیین وسعت بیماری و امکان بررسی دقیق‌تر بیماری به دلیل وضوح و کیفیت بالای تصاویر است.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه با دستگاه PET-CT تصویربرداری از بیمار در یک مرحله صورت می‌گیرد بررسی وسعت بیماری بسیار آسان‌تر شده و روش درمانی مناسب و مؤثر نیز در کمترین زمان ممکن پیشنهاد می‌شود.
دکتر ملکی‌زاده تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالای درمان بیماری‌های سرطان استفاده از این دستگاه در کاهش هزینه‌های درمانی نیز تأثیر فراوانی خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تا پیش از بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین دستگاه تشخیص سرطان(PET-CT) در استان بوشهر، تنها یک مرکز در نیمه جنوبی کشور از این امکان برخوردار بود و با استقرار این دستگاه به‌روزتر و پیشرفته‌تر در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر، استان بوشهر می‌تواند به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل شود.
PET-CT یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه یا هیبرید است که امروزه از آن به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های بررسی تومورهای بدخیم سرطانی در دنیا به شمار می‌رود.