تنها ۲ درصد طلاق های بوشهر بخاطر بیکاری و مسایل اقتصادی است + آمار شهرستانی طلاق
تنها ۲ درصد طلاق های بوشهر بخاطر بیکاری و مسایل اقتصادی است + آمار شهرستانی طلاق

ندای استان:مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت:اعتیاد، خیانت زوجین، مسئولیت پذیر نبودن یکی از زوجین، سوء ظن بالا و طلاق عاطفی، فقدان مهارت‌های ارتباطی زوجین، ضرب و شتم خانوادگی و همسرآزاری از مهمترین علت‌های طلاق در استان به شمار می‌روند.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، حسین اسدی راد افزود: تلاش شده با همکاری دادگستری زوجینی که برای طلاق مراجعه کرده اند پرونده برای مشاوره ارجاع شود و همین امر باعث شده شمار افرادی که سازش کرده و به زندگی بازگشته‌اند در استان بوشهر قابل توجه باشد.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲هزار و ۵۲۶ پرونده طلاق برای مشاوره تخصصی به مراکز مشاوره بهزیستی در استان بوشهر ارجاع شدند که ۲۸۹ مورد معادل ۱۵ درصد سازش کرده اند و این نشان می‌دهد حتی زوجینی که به خط پایان رابطه خود رسیده اند را می تواند با انجام مشاوره صحیح به زندگی بازگرداند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اعتیاد، خیانت زوجین، مسئولیت پذیر نبودن یکی از زوجین، سوء ظن بالا و طلاق عاطفی، فقدان مهارت‌های ارتباطی زوجین، ضرب و شتم خانوادگی و همسرآزاری از مهمترین علت‌های طلاق در استان به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: هر چند مسائل اقتصادی در زندگی مهم است اما بررسی ها نشان می‌دهد تنها ۲ درصد علت‌های طلاق در استان بوشهر مربوط به بیکاری و مسائل اقتصادی بوده است.

به گفته اسدی راد بحث طلاق مربوط به طیف خاصی از جامعه نیست بلکه این آسیب اجتماعی متوجه تمام گروه‌های سنی، اقتصادی و افراد با مقاطع تحصیلی مختلف به وقوع می پیوندد.

آمار طلاق شهرستان ها

اسدی راد اضافه کرد: از شمار پرونده های مشاوره طلاق استان بوشهر در سال گذشته هزار و  ۱۵۶ مورد معادل ۷۶ درصد مربوط به شهرستان بوشهر، ۵۸۳ مورد معادل ۲۳ درصد دشتستان، ۱۸۵ مورد معادل هفت درصد دشتی، ۱۶۸ مورد معادل ۶ درصد کنگان، ۱۴۲مورد معادل پنج درصد جم، ۱۳۱ مورد معادل پنج درصد دیر، ۹۴ مورد معادل سه درصد تنگستان و ۶۷ مورد معادل ۲ درصد عسلویه بوده است.

وی درباره موارد سازش هم ادامه داد: همچنین از این شمار ۹۲ مورد معادل ۱۰ درصد در بوشهر، ۱۱۰ مورد معادل ۳۱ درصد دشتستان، ۱۷مورد دشتی، ۲۲ مورد معادل ۱۸ درصد کنگان،  ۳۰ مورد معادل ۲۸ درصد جم، ۱۷ مورد معادل ۱۳ درصد دیر و یک مورد تنگستان و سه مورد در عسلویه منجر به سازش شده است.