اختصاص زمین به دانش‌بنیان‌های بوشهر
اختصاص زمین به دانش‌بنیان‌های بوشهر

ندای استان:رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: براساس قانون جهش تولید دانش بنیان دستگاه‌های دولتی باید فضاهای مازاد خود را در اختیار شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار دهند.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن رزمی‌نیا یکشنبه شب در جلسه قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر با اشاره به جهش‌ رتبه جهانی ایران در شاخص نوآوری افزود: دستگاه های اجرایی این استان باید کالاها و خدمات فناورانه مورد نیاز خود را احصا کرده و در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قرار دهند تا هم رقابت‌ در این شرکت‌ها بیشتر شود و هم جایگاه استان بوشهر در کشور بهبود یابد.

وی تاکید کرد: برخی سازمان‌های استان بوشهر بخشی از فضای خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گذاشته اند که کمک شایانی به رشد و توسعه این شرکت‌ها است و انتظار می‌رود دیگر سازمان‌ها با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فضای مازاد خود را به فعالیت‌های این حوزه و استقرار شرکت‌های فناور و دانشی اختصاص دهند.

دبیر قرارگاه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر با اشاره به ماده قانونی واگذاری املاک مازاد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان افزود: دستگاه‌های اجرایی براساس موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای خلاق، بدون واگذاری مالکیت در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌ها و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان بیان کرد: دستگاه‌های دولتی، پژوهش‌ها و مطالعات خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس قرار دهند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۴۷۰ شغل از سوی ۱۵۱ واحد فناور و دانش بنیان در استان بوشهر ایجاد شده است.

رزمی نیا با اشاره به تملک ۲۴.۸۵ هکتار زمین گفت: تاکنون ۱۶۱ ایده در استان بوشهر به محصول تبدیل شده و گردش مالی واحدهای فناوری و د انش بنیان در سال ۱۴۰۰ به میزان سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده است.