شهریه مدارس غیردولتی ۲۰ درصد افزایش یافته است
شهریه مدارس غیردولتی ۲۰ درصد افزایش یافته است

ندای استان:رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه خیلی از موسسان مدرسه های غیر دولتی در آستانه ورشکستگی کامل قرار دارند؛ امسال مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه برای مدرسه های غیردولتی این استان صادر شده است.

به گزارش ندای استان،محمدمهدی ملاکی در نشست با کارشناسان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با بیان اینکه آموزش و پرورش استان به تقویت بنیه علمی و دانشی معلمان مدارس غیردولتی نگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: مدارس غیردولتی در صورتی که خواهان برگزاری دوره های ضمن خدمت برای معلمان مدارس خود باشند آموزش و پرورش در تامین مدرس کارآزموده و محتوای لازم همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر قانون باعث اعتلای مدارس و مراکز غیرولتی می شود گفت: انعقاد قرارداد بین والدین و مدیران، نصب پوستر شهریه در دید عموم از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه موسسان باشد.

ملاکی خاطرنشان کرد: در دولت مردمی ایران قوی، فعالیت‌های پرورشی در مدارس غیردولتی گسترش می یابد و اجرا و انجام فعالیت‌های تربیتی و حضور مربی و معاون پرورشی در مدرسه، به عنوان یکی از ملاک‌ها و معیارهای موثر در تعیین نرخ شهری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مدرسه‌ای که کار پرورشی انجام ندهد ۷۰درصد از کار خود عقب است زیرا که تعلیم و تزکیه با هم هستند و اگر مدرسه‌ای از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد و اما  پرورشی پیشرفت نکند کار مهمی انجام نداده است.

ملاکی تصریح کرد: اگر مدارس و مراکز غیردولتی بخواهند از حمایت برخوردار باشند باید کیفیت آموزش و پرورش را رعایت کنند و بحث آموزشی و پرورشی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد.

وی از صدور مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی و ۲۵ درصدی آموزشگاه‌های زبان خبر داد و گفت:  براین اساس نرخ نهایی هر مدرسه غیردولتی بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، فضا، میزان اجاره بها، تجهیزات و هزینه سرانه نیروی انسانی در سامانه mosharekatha.ir مشخص می شود.
ملاکی عنوان کرد: با توجه به اینکه همه اطلاعات و شهریه در این سامانه مشخص شده موسسان حق دریافت رقمی مازاد بر مبلغ ابلاغ شده ندارند و اولیا دانش آموزان به محض مشاهده تخلف می‌ توانند موضوع را از طریق شماره تلفنی که در محل ثبت نام نصب شده به ستاد ثبت نام استان اطلاع دهند.