افتتاح پروژه ای بعد از۱۰سال در تنگستان
افتتاح پروژه ای بعد از۱۰سال در تنگستان

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مخزن دخیره آب شهر دلوار و ۱۶ روستای نوار ساحلی شهرستان تنگستان با ۱۰هزار و ۴۷۳خانوار و ۳۶ هزار و ۴۸۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش ندای استان، محمد هادی رستمیان روز پنجشنبه درآیین بهره‌برداری از مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر دلوار و روستاهای نوار ساحلی تنگستان افزود:پیشرفت‌های پروژه‌های استان بوشهر در مدت فعالیت دولت سیزدهم با چند سال قبل برابری می‌کند و با دغدغه مسئولان شاهد انجام کارهای بزرگی در این استان هستیم.

وی به اصطلاح مسئولان دغدغه مند اشاره کرد و ادامه داد: امروز تمام مسئولان دولت سیزدهم دغدغه حل مشکلات مردم را دارند و در این راستا برای کاهش تنگناها و بهبود شرایط عزم و همت جدی وجود دارد.

رستمیان بیان کرد: با تلاش و همتی جهادی امروز با وجود همه مشکلات اما حرکت مدیران و مسئولان دولت سیزدهم رو به جلو و مثبت است.

وی در باره  قطعی آب و برق در تابستان امسال اظهار داشت: ادعا نمی کنیم که هیچ قطعی آب و برقی نداشته ایم اما اگر قطعی بویژه در بخش برق بودن به صورت برنامه ریزی نشده و موردی و براثر حادثه رخ داده‌است.

رستمیان با اشاره به بحران آب گفت: تلاش‌ها برای درمان مشکلات و تنگناهای موجود در بخش آبرسانی در استان بوشهر آغاز شده است و بهره برداری از پروژه های متعدد از جمله ساخت مخزن، حفر چاه و سایر موارد دیگر نشان می‌دهد که عزم لازم برای حل مشکلات کمبود آب در این استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مخزن دخیره آب شهر دلوار و ۱۶ روستای نوار ساحلی شهرستان تنگستان با ۱۰هزار و ۴۷۳خانوار و ۳۶ هزار و ۴۸۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ابوالحسن عالی افزود: ارزش روز پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است که در مدت ۲۰ ماه احداث شده و منبع تامین آب آن نیز خط انتقال کوثر است.

وی ادامه داد: این مخزن که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود  با تاخیر ۱۰ ساله به دلیل کمبود اعتبار هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که در صورت قطعی آب، آب مورد نیاز شهر دلوار را تا ۴۸ ساعت و روستاهای نوار ساحلی را تا ۲۴ ساعت تامین می‌کند.

عالی ادامه داد: ویژگی شاخص‌های بارز این پروژه پایداری شبکه آب در نوار ساحلی تنگستان است که در سال‌های اخیر در بیشتر روزها و بویژه فصل تابستان با مشکل شدید کم آبی مواجه بودند.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هشت پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همچنین همزمان با هفته دولت فاز نخست آب‌شیرین‌کن شماره ۴ بوشهر به ظرفیت هفت هزار مترمکعب و با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: علاوه براین عملیات اجرایی آب شیرین کن دیر و اخند عسلویه و مخزن ذخیره آب پنج هزار مترمکعبی برازجان نیز آغاز می‌شود.

عالی، افتتاح مخزن ذخیره آب ۲ هزار مترمکعبی انارستان و تاسیسات جانبی آن در شهرستان جم با ۱۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در هفته دولت اعلام کرد.

  • منبع خبر : ایرنا