رسیدگی به ۱۵ هزار نامه مردمی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر
رسیدگی به ۱۵ هزار نامه مردمی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری بوشهر گفت: در سفر ۱۶ مهرماه سال گذشته رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان، نزدیک به ۱۵ هزار نامه مردمی دریافت شد که همه آنها احصا، دسته بندی و به ادارات مختلف برای رسیدگی ارسال شده است.

به گزارش ندای استان،محمدحسین ستوده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بندرگناوه با موضوع برنامه های دولت در ارتباط با میز ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها افزود: دریافت این شمار نامه مردمی در کل ادوار سفرهای رئیسان جمهور به استان بوشهر بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه این مهم نشان از اعتماد عمومی به رئیس جمهور آیت الله رئیسی است  ادامه داد:  نامه های دریافتی، توسط دفتر بازرسی و استانداری و ارتباطات مردمی احصا، دسته بندی و به ادارات مختلف برای رسیدگی ارسال شده است.

ستوده اظهارداشت: در موضوع نتیجه بخش بودن این نامه ها دو بحث متفاوت وجود دارد، به گونه ای که یک زمان مورد رسیدگی و مطالعه قرار گرفته و به سازمان مربوطه ارسال شده است و بعضی وقت ها نیز آن نتجیه مطلوب که مورد انتظار فرد است را به همراه داشته و بعضی اوقات که موانع و گیرهای قانونی ممکن وجود داشته باشد و دستگاه مربوطعه نتوانسته انجام دهد باید با آن  شخص تماس بگیرد و اگر مراجعه کرد با خوش رویی و متانت او را بپذیرد و گره ای از مشکلات آنها بگشاید.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران و مسئولان در نظام توجه خود را به خدمت به مردم معطوف کرده اند، گفت: دولت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته از بطن مردم و با رای مردم سرکار آمده است.

ستوده  اظهارکرد: تعامل دولت و ملت یکی از مهم ترین مصادیق و ارزشمندترین مردم سالاری دینی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی  محقق شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری بوشهر گفت: بطور یقین  اگر ملت در کنار دولت قرار بگیرند و یاری کنند نتیجه ای که به دست خواهد مطلوب است و  همانا خدمت به رفاه و رضایتمندی عمومی را  درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نظامی که منبعث از خون مطهر ۲۵۰ هزار شهید است، بطوریقین باید خدمتگزاران و کارگزاران نظام تمام تلاش خودشان را با نیت رضای خدا برای خدمات صادقانه و بدون منت به مردم انجام دهند اما باید پروتکل و فرآیندهای انجام  شده در جهت بهبودی خدمات باشد.

وی گفت: مسئولان بویژه کسانی که در دولت خدمتگزار مردمی ایران قوی خدمت می کنند، موظف هستند با روی باز با مردم ارتباط برقرار کنند و تمام تلاششان را صادقانه برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و  کوتاهی نکنند.

ستوده بیان کرد: استاندار بوشهر که خود منتسب به این اوصاف است همگام با  فرمانداران و روسای ادارات تمام توانشان را برای حل و مشکلات و معضلات مردم بکار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه استاندار بوشهر توجه ویژه ای به سفرهای شهرستانی دارد، افزود: تاکنون ۵۳ سفر در اقصی نقاط مختلف این استان توسط استاندار بوشهر به همراه  تیم مدیریتی انجام شده است که مسایل را  شناسایی و راهکارهای لازم برای حل آنها بکار گرفتند که ثمرات و برکات آن در توسعه و ارتقای این استان  را در همه ابعاد نمایان خوهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد: ملاقات های عمومی و مردمی استاندار بوشهر با محوریت دفتر بازرسی استانداری در حال انجام است و در این ارتباط ایشان به شخصه  باوجود مشغله کاری، همزمان با   فرمانداران  و مدیران  خودرا موظف و مکلف به ملاقات با مردم دانسته و  دیدار چهره ه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: ارتباط مسئولان با مردم پیاممدهای ارزشمندی برای خود مسئول و جامعه دارد و موجب تحکیم و تقویت نظام می شود  و باعث خواهد شد که مردم بپذیرند  نظامی  که به وسیله خود آنها  به وجود آمده و حافظ آن بوده اند از آنها جدا نیست.

ستوده گفت: برای حل مشکلات مردم استان بوشهر، سامانه تلفن ۱۱۱ راه اندازی شده است و در هر نقطه ای می توانند  با  این شماره بدون هزینه تماس و مسایل خودرا  مطرح کنند.

وی اظهارداشت: تماس های مردمی در این سامانه ثبت خواهد شد و کاربران آن باتوجه به نوع  ارتباط به دستگاه‌های اجرایی ارسال می کنند و از آنها توضیح  خواسته می شود و از این طریق ارتباط بین مردم و دولت حفظ خواهد شد.

  • منبع خبر : ایرنا