موضوع دریافت هزینه ۱۰۰ هزار تومانی از اولیای دانش آموزان در بوشهر چیست؟
موضوع دریافت هزینه ۱۰۰ هزار تومانی از اولیای دانش آموزان در بوشهر چیست؟

ندای استان: قاسمی درباره گلایه برخی اولیا هنگام ثبت نام به جهت دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار توان گفت: جریان پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار تومان این است که تقریبا ۸۷ تومان برای ثبت نام کتاب و ۹۰۰۰ تومان برای بیمه است. با اینکه ولیِ دانش آموز شاکی بود که چرا مدیر اجبار به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان کرده است اما در سامانه پاسخ دادیم که هیچ تخلفی نبوده و این ۱۰۰ هزار تومان حق است

به گزارش ندای استان،احمد قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار با تاکید بر جهاد تبیین به ارتباط موثر مسئولان و رسانه های اشاره کرد و گفت: این ارتباط در صورتی که دو سویه باشد جامعه از آن نفع می برد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه انتقال حقایق و مسائل جامعه را دارند گفت: رسانه در دو بعد می تواند کار کند، یک بعد چالش ها، مسائل و مشکلات ما را ببینند و نیز دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را به ما انتقال دهند و بعد دیگر ارائه راهکار به مسئولان است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه امور شهروندی در همه دستگاه‌ها و به ویژه اموزش و پرورش راه ادازی شده است گفت: این بدان معناست که فضای اطلاع رسانی و آگاهی آماده شده که باید از آن استفاده کرد.

کمبود مدرسه در بوشهر

قاسمی به وضعیت جغرافیایی بوشهر و شبه جزیره بودن آن اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر با محدودیت زمین مواجه است گفت: کمبود زمین در بوشهر وجود دارد از طرف دیگر، چون مرکز استان است مهاجرت به آن نیز بالاست، به همین خاطر تراکم نسبی دانش آموز در مدارس مرکز استان در بوشهر خیلی زیاد است.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برخی مدارس دربوشهر مدارس نیز همان روزهای اول ثبت پر می‌شود. اولیا مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما در محدوده جغرافیایی هستیم، حرف آن‌ها درست است، اما وقتی مدرسه دارای دو کلاس و تعداد ۷۰ دانش آموز ظرفیت دارد، کاری نمی‌توان کرد.ثبت نام از خرداد شروع شد اما باتوجه به اینکه دو سال کرونایی را پشت سر گذاشتیم مدارس آمادگی لازم را نداشتند و نیز در  زمینه تجهیزات قطعا کمبودهایی وجود دارد.

قاسمی از سرکشی از مدارس خبر داد و گفت: از ۱۹۲۰ مدرسه، ۱۹۱۴ مدرسه توسط تیم‌های بازرسی ما بازدید شدند و از نظر فعال کردن بارکد و ثبت نظر سنجی اولیا استان بوشهر امسال اول شده است.همچنین از نظر بازرسی نیز جز ۳ استان برتر کشور شده ایم.

جریان دریافت هزینه ۱۰۰ هزار تومانی از اولیا

وی درباره گلایه برخی اولیا هنگام ثبت نام به جهت دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار توان گفت: جریان پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار تومان این است که تقریبا ۸۷ تومان برای ثبت نام کتاب و ۹۰۰۰ تومان برای بیمه است. با اینکه ولیِ دانش آموز شاکی بود که چرا مدیر اجبار به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان کرده است اما در سامانه پاسخ دادیم که هیچ تخلفی نبوده و این ۱۰۰ هزار تومان حق است.

وی در ادامه گفت: بیشتر شکایات ما در اداره کل فصلی است و در ۶ ماه اول سال صورت می‌گیرد که شامل موضوعاتی مربوط به ثبتنام و درخواست‌های انتقالی همکاران و مدارس غیر دولتی است. در ۶ ماهه دوم  شکایات مربوط به برخوردهای  مدیر و معلمان است که خوشبختانه شیب این نوع شکایات بخاطر آگاهی نزولی بوده و کم شده است.