آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود
آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: عملیات ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر هفته دولت امسال با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران آغاز خواهد شد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های عمرانی و اقتصادی در استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید هر کدام به ظرفیت تولید یک‌هزار و ۵۰ مگاوات برق در بوشهر در حال ساخت است، گفت: این نیروگاه‌ها توان شیرین‌سازی ۱۵۰ هزار مترمکعب آب دریا را دارند که با توجه به کمبود آب شرب در استان، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی از آغاز عملیات ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این طرح در هفته دولت امسال با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت نخستین طرح آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر زمین تامین شده است، افزود: اجرای این طرح نهایی شده و پس از کلنگ‌زنی در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

وی تجارت دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان دانست و با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار نفر مرتبط با تجارت و بازرگانی دریایی در استان، افزود: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در استان بوشهر از طریق دریا و تجارت و بازرگانی امرار معاش می‌کنند.

محمدی‌زاده اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در این حوزه، واگذاری زمین به جوامع محلی در قالب شرکت‌های تعاونی آغاز شده است و در واقع ساکنان روستا‌ها در اجرا طرح‌های آبزی‌پروری و پرورش میگو مشارکت می‌کنند.

وی تولید ماهی پرورشی در خلیج فارس را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اکنون به ظرفیت ۷ هزار تن تولید ماهی پرورشی در قفس در استان اجرایی شده و هدف‌گذاری تولید ماهی پرورشی در قفس برای ۴ سال آینده ۶۰ هزار تن است.