کاهش ۵۰درصدی تخلف نانوایی‌های بوشهر
کاهش ۵۰درصدی تخلف نانوایی‌های بوشهر

ندای استان:مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان بوشهر گفت: هوشمندسازی نانوایی‌ها در این استان ۵۰ درصد کاهش تخلفات را در پی داشته است.

به گزارش ندای استان،موسی رادمنش روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۷۷۹ نانوایی استان بوشهر ۷۲۵ نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند و نانوایی‌های باقی‌مانده نیز به‌دلیل مشکلات اطلاعاتی برای ثبت در سامانه طی روزهای آینده هوشمندسازی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سه ماهه پایانی پارسال با رصد ۲۱۲۱ نانوایی ۶۶۶ مورد متخلف شناسایی شدند در حالی که در چهارماهه امسال با رصد ۲۲۸۴ مورد بازرسی تنها ۳۶۲ مورد متخلف شناسایی شد که این آمار نشان می‌دهد هوشمندسازی نانوایی‌ها ۵۰ درصد کاهش تخلفات را در پی داشته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان بوشهر با اشاره به افزایش مبلغ جریمه نانوایی‌ها، اضافه کرد: نانوایی‌ها استان پارسال ۲۱میلیون و ۶۴۱ هزار تومان جریمه شده بودند درحالی که امسال تاکنون ۳۱ میلیون و ۵۶۸ هزارتومان جریمه برای نانوایی‌ها صادر شده است.

رادمنش با بیان اینکه طرح هوشمندسازی خرید نان با همکاری بانک سپه انجام شده است، عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح فراهم است و هیچ محدودیتی در تأمین آرد و نان مورد نیاز شهروندان وجود ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: دولت مابه‌التفاوت نرخ هزینه تولید نان از سوی نانوایی و قیمت فروش نان به مصرف‌کننده را در ۲۴ ساعت به نانوا می‌پردازد.

به گفته مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان بوشهر، اتباع برای خرید نان محدودیتی ندارند.