خسارت سامانه مونسون به راه‌های استان بیش از ۲۳ میلیارد تومان
خسارت سامانه مونسون به راه‌های استان بیش از ۲۳ میلیارد تومان

ندای استان: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در جریان بارش ها و سیلاب های ناشی از سامانه مونسون ۲۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به راه‌ها و پل‌های این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در برآورد اولیه شهرستان دشتستان با ۱۱میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، تنگستان با هفت میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان و دشتی با ۴ میلیارد تومان بیشترین خسارت را در حوزه راه ها، ابنیه فنی و پل ها دیده اند.

وی اظهار کرد: در بین محورهای ارتباطی استان  بوشهر نیز محور فرعی برازجان به کلمه در شهرستان دشتستان با حدود هفت میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سامانه بارشی مونسون و سیلاب پنجشنبه ۶ مرداد ماه متحمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به ریزش مجدد کوه در محور اهرم به فراشبند اظهار کرد: این برآورد خسارت به راه ها و ابنیه فنی اولیه بوده و با توجه به ادامه ناپایداری های جوی در استان بوشهر و امکان تشدید بارندگی ها در روزهای آتی ممکن است خسارت ها  افزایش یابد.

اخترشناس گفت: در زمان حاصر نیروهای راهداری و امکانات لجستیک راهداری استان بوشهر به صورت  ۱۰۰ درصد از چهارشنبه هفته گذشته و بدنبال هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان بیش از ۲۰۰ نفر نیرو و  ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات و لجستیک راهداری در ۱۶ راهدارخانه و نقاط آسیب پذیر راه ها مستقر هستند و به ارائه خدمت می پردازند.

وی همچنین از پایش لحظه ای مناطق حساس راه ها بوسیله سامانه های هوشمند نظارت تصویری خبر داد و گفت : کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر با کمک ۲۰ سامانه نظارت تصویری نصب شده در مناطق حیاتی جاده های این استان نظیر پل دوقلوی کلل بصورت شبانه روزی به رصد رخدادهای طبیعی و ترافیکی این مناطق می پردازند و داده های این مرکز برای اتخاذ تصمیم در اختیار مسئولان استان قرار می‌گیرد.