مجموع اعتبارات عمرانی و اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد
مجموع اعتبارات عمرانی و اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: مجموع منابع اعتبار عمرانی و اقتصادی این استان در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد تومان است که باید با استفاده از آنها پروژه‌های مهم تولیدی برای اشتغال پایدار و ماندگار در این استان تعریف شود.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از احمد محمدی‌زاده در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال این استان اعلام کرد: امسال منابع اعتباری استان بوشهر در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی افزایش یافته و منابع این حوزه در بخش‌های مختلف تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه، بنیادهای برکت، علوی، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر بخش‌ها زمینه اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی در سراسر استان را فراهم کرده است.

وی افزود: اعتبارات حوزه عمرانی استان بوشهر از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای و سازمان برنامه و بودجه یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار بوشهر یادآور شد: یکهزار و ۳۷۷ میلیارد تومان نیز از  محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه‌های زیر مجموعه وزارت نفت به این استان اختصاص یافته است.

محمدی‌زاده گفت: همچنین امسال ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است که بیش از پنج هزار میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرا طرح‌های راهداری با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به استان بوشهر اختصاص یافته است.

محمدی‌زاده اعلام کرد: با ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری در بخش‌های مختلف، مشکل بیکاری در استان بوشهر برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: تولید انرژی خورشیدی یکی از طرح‌های مهم برای اشتغال‌زایی و جبران کمبود برق است و اجرای این پروژه‌ها در منازل با توجه به وجود تجهیزات آن در داخل کشور و تجربه لازم می‌تواند تحولی مهم ایجاد کند.

محمدی‌زاده افزود: پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های بوشهر است که می‌توان طرح‌هایی در مقیاس کوچک ۱۵ و ۲۰ تنی در روستاهای ساحلی این استان تدوین کرد و با نصب قفس در عمق ۸ تا ۹ متری دریا گامی مهم در راستای تولید، اشتغال و درآمد پایدار برداشت.