اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی متناسب با شرایط مناطق مختلف
اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی متناسب با شرایط مناطق مختلف

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان‌ متناسب با شرایط مناطق مختلف اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از احمد محمدی زاده اعلام کرد: ارزیابی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد روند انتشار گونه جدید کرونا در کشور و استان بوشهر به سرعت در حال افزایش و فراگیر شدن است.

وی افزود: همه مراکز تزریق واکسن در استان بوشهر آمادگی ارائه خدمات به جامعه هدف و تزریق واکسن مورد نیاز به مراجعه‌کنندگان را دارند.

محمدی‌زاده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: رعایت این مهم در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و مهار این پیک کمک می‌کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در اجتماع های مختلف بویژه در ماه محرم ضمن رعایت شیوه‌نامه بهداشتی باید زمان اجرای مراسم و برنامه‌ها کوتاه باشد.

وی از حضوری بودن همه مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد و تأکید کرد: اکنون تا آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ۲ ماه دیگر زمان باقی است که باید مدیران آموزش و پرورش و مسئولان دانشگاه‌ها با همراهی خانواده‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان در این فرصت باقی مانده نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا  همه دانش‌آموزان و دانشجویان براساس برنامه تنظیمی سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

محمدی‌زاده شرایط ورود در کلاس درس را منوط به تزریق واکسن کرونا دانست و بیان کرد: اگر دانش‌آموز و دانشجو نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده باشد حضور نیافتن در کلاس برای او غیبت تلقی می‌شود.

استاندار بوشهر تأکید کرد: لازم است همه آحاد جامعه بویژه دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان، فرهنگیان و معلمان از فرصت باقیمانده تا آغاز بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس برای دریافت واکسن کرونا استفاده کنند.

در زمان حاضر ۱۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر قرمز، ۶۰ درصد زرد و  ۳۰ درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۵هزار و ۴۶۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.