حذف آورده اولیه مددجویان بهزیستی برای نهضت مسکن/ اختلافات خانوادگی، بیشترین تماس با ۱۲۳
حذف آورده اولیه مددجویان بهزیستی برای نهضت مسکن/ اختلافات خانوادگی، بیشترین تماس با ۱۲۳

ندای استان:اسدی رادگفت: همچنین بهره‌ تسهیلات بانکی این پروژه برای مددجویان بهزیستی از ۱۸ درصد به ۵ درصد تبدیل می‌شود که اقدام بسیار خوبی برای خانه‌ دار شدن مددجویان در طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش ندای استان، حسین اسدی راد در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی ادامه داد: برای خانواده‌ های دارای دو عضو معلول و بیشتر در مسکن شهری ۲۰۰ میلیون و برای مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی اختصاص می‌یابد.

اسدی راد با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان بهزیستی بوشهر پشت نوبت تامین مسکن هستند خاطرنشان کرد: ۷۵۰ نفر از مددجویان از جمله معلولان، زنان سرپرست خانوار در طرح نهضت مسکن شرکت کرده اند و در حال تنظیم کمک رسانی به جامعه هدف هستیم.

اسدی راد افزود: همچنین ۲۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست احداث است.

وی در خصوص تامین مسکن برای خانواده های دو معلولیتی و چند معلولیتی گفت: تاکنون ۳۴۲ واحد مسکونی برای این خانواده ها احداث شده و تلاش می شود هیچ خانواده دارای دو و سه معلول بدون سرپناه مناسب نباشند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، ۴۶ هزار و ۴۶۶ خانوار در استان بوشهر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

اختلافات خانوادگی، بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در همه شهرستانهای استان فعال است خبر داد: سال گذشته سه هزار مورد با اورژانس اجتماعی در زمینه‌های مختلف تماس حاصل شد که بیشترین فراوانی با ۸۴۲ مورد در زمینه اختلاف‌های خانوادگی بوده و مابقی مربوط به کودک، همسر و معلول آزاری و سایر موارد دیگر است.

وی ساماندهی معتادان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: ۷ مرکز سرپایی و ۱۶ مرکز اقامتی در رسیدگی به درمان معتادان ایجاد شده که سال گذشته ۳۵۰۰ نفر برای دریافت خدمت به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

اسدی راد گفت: ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و سلامت روان در استان بوشهر فعال است که سال گذشته ۱۳ هزار نفر با مراجعه حضوری و غیر حضوری از این مراکز خدمات مشاوره ای گرفته اند.

شناسایی ۷۶۶ کودک کار در استان 

مدیرکل بهزیستی در پاسخ به سوالی درباره کودکان کار گفت: حمایت از کودکان و خانواده های شناسایی و جذب شده شامل آموزش و آگاه‌سازی برای ایجاد خودمراقبتی و در دستور کار است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۷۶۶ کودک کار در استان شناسایی شدند، گفت: آنهایی که اتباع خارجی می باشد، باید توسط اداره اتباع از کشور خارج شوند، بخشی هم که ایرانی هستند، اگر بدون سرپرست باشند، در دو مرکز بهزیستی در بوشهر و برازجان تا سن ۱۸ سالگی نگهداری می شوند، ولی عمدتا این کودکان پدر و مادر دارند و وقتی تحویل خانواده می شوند، چون سبک خانواده اینگونه شکل گرفته، مجددا به خیابان برای کار برمی گردند که تلاش می کنیم خانواده های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی و توانمندسازی قرار بگیرند.

اسدی راد اظهار داشت: بر اساس قوانین و آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری باید در زمینه کودکان کار همراهی کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.