تخصیص۱۳۷۷ میلیارد تومان به بوشهر/با پول های بوشهری ها در تهران برج می سازند
تخصیص۱۳۷۷ میلیارد تومان به بوشهر/با پول های بوشهری ها در تهران برج می سازند

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: استاندار بوشهر گفت: در توافق نامه آمده است که اگر این استان همه این منابع را جذب کند و طرح‌های آماده ای داشت  پتروشیمی ها آمادگی دارند این منابع را ارتفا دهند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست با فرمانداران استان بوشهر افزود:پس از ۹ ماه رایزنی با صنایع مستقر در این استان و برای تحقق حمایت مردم و مسئولان و دستور رئیس جمهور میزان تعهدات این بخش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی یکهزار و ۳۷۷ میلیارد تومان تعیین شد.

براین اساس سهم واحدهای پتروشیمی از این میزان ۴۸۰ میلیارد تومان است و براساس این توافق نامه اگر این استان همه این منابع را جذب کند و طرح‌های آماده ای داشت پتروشیمی ها آمادگی دارند میزان این منابع را افزایش دهند.

وی اظهار کرد: همچنین شرکت ملی نفت نیز به میزان ۴۷۷ میلیارد تومان از پروژه های استان بوشهر پشتیبانی می‌کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین شرکت ملی گاز نیز که تاکنون در راستای مسئولیت‌های اجتماعی عدد مشخصی به عهده نمی گرفت، متعهد شد به میزان ۴۲۰ میلیارد تومان در پروژه‌های این استان سرمایه گذاری کند.

وی یادآور شد: میزان مشارکت اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر تنها در سال ۹۹، ۲۹ میلیارد تومان بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش‌های انجام شده در سال گذشته این رقم به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت و تاکنون ۸۵ میلیارد تومان از این رقم در این استان محقق شده است.

با پول های استان بوشهر در تهران برج می سازند

به گفته استاندار بوشهر در هفته پیش رو قرار است در نشستی که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود در مورد نحوه هزینه کرد این اعتبارات تصمیم گیری شود.

محمدی زاده یادآور شد: تمرکز استان بوشهر در هزینه کرد اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنایع بر پروژه‌های زیربنایی و اساسی است و بنا نداریم که این اعتبارات خرد و مانند یخ آب شود و هیچ دستاوردی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: به طور حتم رویکرد استان بوشهر در هزینه کرد این اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید براینکه مسئولیت اجتماعی تنها در حوزه اقتصادی نیست بلکه در سایر بخش‌های دیگر نیز باید مشاهده شود در مورد توافق‌های انجام شده با صنایع مستقر در این استان در این حوزه گفت: بکارگیری نیروی انسانی استان بوشهر در واحدهای صنعتی منطقه، حمایت واحدهای صنعتی مستقر از شرکت‌های دانش بنیان این استان و واگذاری کار به آنها و حمایت از آنها در قالب شکل گیری نمایشگاه‌های ارائه توانمندی‌های آنها به صنعت، خرید کالای مورد نیاز صنایع از کالاهای تولیدی استان از سوی صنایع، بخشی از توافق های مدیران استان بوشهر با صنایع مستقر در این استان است.

وی سپرده گذاری بخشی از منابع این شرکت‌ها و صنعت در بانک‌های استان بوشهر را از جمله این توافق ها عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر عمده این منابع در بانک‌های تهران بویژه دربانک‌های شمال شهر این استان سپرده گذاری و با آن برج‌های بلند احداث می‌شود و همین امر منجر به افزایش قیمت ملک در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

استاندار بوشهر حمایت و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه ای و پشتیبانی از دستگاه‌های حمایتی را از دیگر توافق های مسئولان با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر عنوان کرد.

محمدی زاده از دستور رئیس جمهور، حمایت مدیران نفتی و همت، تلاش و همکاری سهامداران پتروشیمی‌ها، اصحاب رسانه، مطالبه گران و کنشگران اجتماعی و تلاش و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر که کمک کردند و توانستیم به این توافق های اساسی و زیربنایی با مجموعه صنایع مستقر در این استان دست یابیم، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه از این به بعد باید سالانه سقف مسئولیت اجتماعی صنایع در استان بوشهر مشخص شود گفت: این صنعت ظرفیت بسیار بزرگی دارد و باید خدمات بسیار بیشتری به مردم ارائه کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در توافق نامه آمده است که اگر این استان همه این منابع را جذب کند و طرح‌های آماده ای داشت  پتروشیمی ها آمادگی دارند این منابع را ارتفا دهند.

محمدی زاده گفت: ۹۰ درصد نفت صادراتی کشور ازمبدا استان بوشهر و بیشتر از جزیره خارگ و از طریق اسکله های صادراتی این جزیره انجام همچنین بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور نیز در منطقه فلات قاره و میدان‌های نفتی بهرگان، نوروز، ابوذر، سروش، فروزان و  نرگسی تامین می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره ۴۰ میلیون بشکه ای نفت استان بوشهر در منطقه بهرگان ادامه داد: استان بوشهر نه تنها در حوزه صادرات نفت بلکه در حوزه تولید نفت سهمی مهم بر عهده دارد به نحوی که منطقه نفتی بهرگان در امام حسن متولی تولید نفت فلات قاره است.

وی گفت: در کنار نفت ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور در استان بوشهر از میدان پارس جنوبی و میدان‌های نار و کنگان در مناطق پیرامونی شهرستان‌های جم و کنگان تولید می‌شود.

به گفته محمدی زاده همچنین حدود ۴۹ تا ۵۰ درصد از تولید واحدهای پتروشیمی کشور نیز در استان بوشهر است به نحوی در زمان حاضر ۲۴واحد پتروشیمی در حال تولید و ۱۸ واحد نیز در دست ساخت هستند.

محمدی زاده اظهار کرد: جدای از منافع ملی که صنایع نفت، گاز و تامین کننده منابع ارزی، عمران، آبادی، رفاه و آسایش مردم را نیز برعهده دارند اما این صنایع برای استان بوشهر منجر به آسیب‌های زیادی در حوزه جغرافیای انسانی، طبیعی و محیط زیست شده و این عوارض همچنان ادامه داشته است.

وی یادآور شد: رفتار نفت، گاز و پتروشیمی در تحقق مسئولیت اجتماعی در گذشته بسیار ضعیف بود، بطوریکه مسئولان یا تشکل‌های اجتماعی با مراجعه به صنایع در اجرای طرح‌ها و پروژه ها کمکی از آنها به صورت متفرقه دریافت می کردند.

وی اظهار کرد: با ارائه توضیحات به رئیس جمهور ایشان دستور دادند موضوع مسئولیت اجتماعی صنایع در استان بوشهر باید سامان یابد وبه مسئولان استان و وزیر نفت نیز دستور دادند که این مشکل باید برطرف شود.

اعتماد به بخش خصوصی ضروری است

استاندار بوشهر گفت: در این شرایط حساس جنگ اقتصادی ما باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم همان طور که در دوران دفاع مقدس این اعتماد به مردم بود که باعث شد جنگ  به نفع جمهوری اسلامی به پایان برسد.

محمدی زاده افزود: نقطه بدعت ساز ما در مقابل دشمنی که این همه از سوی دنیا پشتیبانی می شد حضور مردمی بود که با نثار جان و مال خود برای پایداری نظام ایستادند و مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: امروز نیز در جنگ اقتصادی تنها با حمایت مردم است که می توانیم به نتیجه برسیم پس باید به مردم اعتماد کنیم و از افرادی که مال خود را در راستای دفاع از نظام اسلامی وارد کار کرده اند استقبال و حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: نباید منتظر معجره ای برای روان سازی سرمایه گذاری باشیم بلکه باید جنگید و موانع را از سر راه برداریم.

هفته دولت خوبی در پیش روی مردم استان بوشهر است

استاندار بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت گفت: با وجود شرایط سخت کشور، مشکلات اقتصادی و کمبود منابع تلاش شده با بکارگیری توان و ظرفیت بخش خصوصی و منابع دولتی  برای مردم لایق خدمت، هفته دولت خوبی رقم بخورد و پروژه‌های بزرگی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی با تاکید براینکه همه اقداماتی که انجام می شود منافع آن به کل استان می‌رسد گفت: سیاست ما خاص بخشی نیست و اصل در انجام پروژه های مردمی که همواره پای نظام بودند و خدمت به نظام کرده و می کنند و وفادار به نظام و انقلاب، امام راحل و رهبری بوده و هستند و ما نیز خدمتگزار آنها خواهیم بود.

محمدی زاده با تاکید براینکه استان بوشهر در ظرفیت ها و مزیت‌ها بی نظیر است گفت: این اقدامات تنها به وسیله یک نفر انجام نشده بلکه همه مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی استان و ائمه جمعه تلاش کرده اند تا این موفقیت‌ها شکل بگیرد.

 

  • منبع خبر : ایرنا