جذب ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران در بازار کار
جذب ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران در بازار کار

ندای استان:رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران بوشهر گفت: بر اساس آمار و گزارش‌ها ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش ندای استان،زهرا حاجیانی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار تربیت نیروی ماهر و نیاز سنجی از وضعیت کار و صنعت، نقش مهمی در ایجاد کارآفرینی و اشتغال دارد اظهار داشت: در بعضی از رشته‌ها، نیازی به بازار دولتی وجود ندارد و دانشجو در زمان دانشجویی هم می‌تواند کارآفرینی کند.

وی افزود: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در استان با دوره‌های کوتاه آموزشی، می‌توان نیروی ماهر و کاردانی را به صنعت معرفی کرد.

حاجیانی گفت: در استان بوشهر سه هزار و ۲۰۰ دانشجو در دو دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران و دختران در مرکز استان و یک دانشکده در شهرستان کنگان تحصیل می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یکی از متولیان آموزش‌های مهارتی است که دانشجویان ۷۰ درصد از دوره تحصیل را در محیط کارگاه و آزمایشگاه مهارت می‌آموزند و بقیه آموزش‌ها را به صورت نظری فرا می‌گیرند.

حاجیانی بیان کرد: از ۲۰ رشته در مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پذیرش دز ۴ رشته با آزمون و ۱۶ رشته با سوابق تحصیلی است.

وی اضافه کرد: رشته‌های تحصیلی دانشگاه شامل صنایع شیمیایی، پالایش گاز، برق صنعتی، الکترونیک، ساختمان، حسابداری، طراحی دوخت، حسابداری و … است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۸ دانش آموزان هنرستان و کارو دانش اجازه ورود به دانشگاه‌های دولتی را نداشتند و فقط می‌توانستند در آزمون خاص دانشگاه فنی و حرفه‌ای شرکت کنند، ولی از سه سال پیش این محدودیت‌ها برداشته شد.

حاجیانی افزود: از سال ۱۳۹۸ تا کنون ظرفیت دانشگاه‌ها دو برابر شده و تعداد دانشجو از ۱۷۰۰ به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی گفت: با توجه به برنامه عملیاتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و نیاز صنعت، برای سال تحصیلی جدید رشته صنایع فلزی به رشته‌های دانشکده پسران بوشهر اضافه می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما