مردم فریب تبلیغات درباره مواد مخدر صنعتی را نخورند
مردم فریب تبلیغات درباره مواد مخدر صنعتی را نخورند

ندای استان:دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان فریب تبلیغات سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای درباره اعتیاد آور نبودن مواد مخدر صنعتی را نخورند.

به گزارش ندای استان،ارسطو ترکمان منش در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام نور بوشهر با بیان اینکه مواد مخدر و روان‌گردان خسارت‌های فراوانی را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی به کشور وارد کرده است، افزود: متاسفانه مواد مخدر به یک تجارت نامشروع و غیرقانونی تبدیل شده است و سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای ترویج و تبلیغ و ایجاد باور‌های غلط به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید فریب تبلیغات درباره اعتیاد آور نبودن  این مواد مخدر را بخورند، عنوان کرد: این مواد باعث انواع بزه‌کاری‌ها، قتل‌ها و خشونت‌ها می‌شود و همچنین طلاق و کودک‌آزاری را در بین خانواده‌ها افزایش می‌دهد.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تبعات سیاسی مواد مخدر، گفت: مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند در صدد هستند با ترویج انواع مواد مخدر اعتماد عمومی مردم را نسبت به نظام کاهش دهند و مردم را نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد کنند.
به گفته وی، در حوزه بهداشتی مصرف مواد مخدر تاثیرات منفی زیادی از لحاظ روحی و روانی و جسمی دارد و شیوع بیماری‌های عفونی نظیر ایدز، هپاتیت و بیماری‌هایی که مرتبط با مصرف مواد مخدر است را در پی دارد.
ترکمان‌منش ادامه داد: همچنین در افرادی که این مواد را به شیوه خطرناک مصرف می‌کنند بعد از مدتی مصرف مخدر سنتی تبدیل به مصرف مواد صنعتی می‌شود و میزان مصرف آن شدت می‌گیرد.
وی گفت: امروز دشمن در صدد است از راه تهاجم فرهنگی و از طریق جنگ نرم در قالب زلزله خاموش تبلیغاتی مصرف مواد مخدر را در بین جوانان ترویج دهد و آنان را  گرفتار و اسیر این مواد افیونی کند.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان، گفت: دانشگاه‌های استان ما در مقایسه با استان‌های همجوار و سراسر کشور وضعیت خوبی در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف مواد مخدر صنعتی در بین دانشجویان در فصل امتحانات است، خاطرنشان کرد: میلیون‌ها قرص روان‌گردان در همین فصل کشف می‌شود و در همین زمان جمعی هستند که درصددند دانشجویان را اقناع کنند که با مصرف این مواد هم درک مطلبشان بیشتر می‌شود و هم مدت زمان بیشتری برای مطالعه بیدار می‌مانند.
برگزاری نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از کتاب اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه‌های جانبی این نشست بود.