نفتکش افراماکس ۲ از بوشهر برای آزمایش‌های دریایی راهی خلیج فارس شد
نفتکش افراماکس ۲ از بوشهر برای آزمایش‌های دریایی راهی خلیج فارس شد

ندای استان:کشتی نفتکش اقیانوس پیما افراماکس ۲ برای انجام آزمایش‌های دریایی راهی آب‌های خلیج فارس شد.

به گزارش ندای استان،این نفتکش در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بوشهر ساخته شده است و امروز برای انجام آزمون‌های دریایی عازم آب‌های  خلیج فارس شد تا پس از انجام آزمون‌های مد نظر تحویل مشتری خارجی شود.

این نفتکش، می‌تواند ۱۱۳ هزار تن نفت خام معادل ۷۵۰ هزار بشکه را حمل کند.

این کشتی به وزن ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن، طول ۲۵۰ متر و عرض ۴۴ متر، ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه دارد و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار است.

نفتکش افراماکس ۲، سه دیزل ژنراتور دارد که هر کدام می‌تواند ۹۰۰ کیلووات برق تولید کند.

همچنین این شناور اقیانوس پیما با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنیسین‌ها و ملوان‌های خود قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.

باید تلاش کنیم توانایی و دانش جوانان ایرانی عملیاتی شود

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با محل به آب اندازی نفتکش افراماکس ۲ در شرکت صدرای بوشهر، گفت: باید تلاش کنیم تا توانایی و دانش جوانان ایرانی عملیاتی شود، آن‌گاه نشانه‌ای از دانش ایرانی در هر نقطه‌ای از این دنیا را شاهد خواهیم بود چه در زمین، چه در دریا‌ها و چه در آسمان.

سردار علی فدوی  گفت: کشتی‌سازی صنعتی است که تا سال‌های سال می‌تواند برای کشور اشتغال آفرین و درآمدزا باشد.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: ساخت کشتی‌ها باید سرعت بیشتری گیرد و بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری این کشتی‌ها را وارد چرخه بهره برداری کرد.

فدوی گفت: امیدواریم با انجام موفقیت‌آمیز آزمایش‌های دریایی، نفتکش افراماکس۲ هر چه زودتر در مسیر انجام خدمات طراحی شده برای آن قرار گیرد.

صدرا ۶ فروند کشتی می‌سازد

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در مراسم به آب‌اندازی نفتکش افراماکس در بوشهر گفت: دو قرارداد جدید کشتی‌سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روز‌های آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قرارداد‌ها در مجموع ۶ کشتی ساخته خواهد شد.

علی زارعی ادامه داد: اقتضای صنعت دریایی و صنعت کشتی‌سازی، داشتن نگاه بین المللی است.

او گفت: باید برای شکل‌گیری زنجیره تامین و ساخت قطعات صنعت دریایی همت بیشتری صورت گیرد و حرکت در این مسیر، هم به کسب استاندارد‌های فنی و هم رویکرد مدیریتی جدید نیاز دارد که با تلاش خود برای آماده‌سازی این دو مهم تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران می‌گوید: نفتکش افراماکس امروز با حمایت مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا برای آزمایش‌های دریایی به آب انداخته شد و نقطه عطفی در کارنامه درخشان این قرارگاه و شرکت صدرا است.

او گفت: امروز صدرا به پشتوانه تلاش جوانان توانمند خود شناخته می‌شود.