۱۳ نفر بر اثر غرق شدگی در بوشهر جان باختند
۱۳ نفر بر اثر غرق شدگی در بوشهر جان باختند

ندای استان:مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ تن بر اثر غرق شدگی در این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ندای استان،میثم بوستانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مورد ۱۹ مورد حوادث غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد که ۶ نفر از آنان از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: بیشتر غرق شدگان بالای ۳۵ سال سن داشتند و بیشترین حوادث غرق شدگی استان بوشهر در ۲ ماه سال جاری در شهرستان‌های عسلویه و کنگان گزارش شده است.

بوستانی اظهار کرد: غرق شدگی به معنای فوت فرد نیست اما هرگونه زجر تنفسی که فرد در آب به آن دچار شود به آن غرق شدگی گفته می‌شد و اگر منجر به مرگ شود فوتی و اگر فوت نکند به فرد غرق شده مصدوم گفته می‌شود.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با گرم شدن هوا افراد برای رفع گرما یا تفریح دوست دارند تن به آب بزنند که افراد یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که مسلط به شنا نیستند در دریا و رودخانه اقدام به شنا نکنند تاکید کرد: افراد به تنهایی برای شنا به دریا نروند، به توصیه ها و تابلوهای شنا ممنوع توجه کنند، همچنین از شنا در کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه ها نیز پرهیز شود.

مسئول مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شنا است و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

بوستانی گفت: افراد برای پیشگیری از غرق شدگی در ساحل سالم اقدام به شنا کنند حداقل یک همراه داشته باشند و افرادی که به کمک فرد غرق شده می‌روند سعی کنند از روبرو به طرف او نروند، چون فرد غرق شده به دلیل ترس و اضطراب فردی که به کمک او آمده را می‌گیرد و باعث غرق شدن هر دو نفر می‌شود بهتر است از پشت سر به کمک فرد غرق شده برویم.