پزشکانی که برای آسایش خود کم کاری می‎کنند + عکس
پزشکانی که برای آسایش خود کم کاری می‎کنند + عکس

ندای استان:خاموشی آسانسورهای بزرگترین ساختمان پزشکان بوشهر طی روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای بیماران، همراهان آنها و پزشکان شاغل در این مجتمع چهارطبقه شده است.

به گزارش ندای استان،اخیرا اداره کل استاندارد بوشهر، پلمب آسانسور مراکز پرتردد که دارای نواقص حادثه ساز یا عدم تاییدیه ایمنی دوره ای هستند را در دستور کار قرار داده است، موضوعی که مدیرکل استاندارد در اواخر سال گذشته طی نشست با خبرنگاران تاکید کرد به عنوان آخرین هشدار به صاحبان چنین مجتمع هایی ابلاغ شده است.

با این حال، هیات مدیره مجتمع پزشکان پارس بوشهر با نصب برگه ای روی آسانسورهای خاموش، واکنشی طلبکارانه با این اقدام اداره استاندارد داشته و مدعی شده که بدون اطلاع قبلی، آسانسورها تعطیل کرده اند!

اما مدیرکل استاندارد بوشهر تاکید دارد که «قبل از این طی چند مرحله اخطارهایی درباره آسانسورهای غیراستاندارد محل های پرتردد از جمله همین مجتمع ابلاغ شده و اینطور نیست که یک دفعه و ناگهانی اقدام کرده باشیم.»

وی ضمن عذرخواهی از بیماران و همراهان آنها که در اثر این موضوع به زحمت افتاده اند، تصریح کرد: «برای حفظ جان کاربران بالابرها و آسانسورها و عدم تکرار حوادث تلخ سالیان اخیر، ناچار شدیم به سراغ آخرین راهکار یعنی تعطیلی آسانسور چنین مجتمع هایی برویم تا متولیان برای رفع نواقص و ایراداتش دست به کار شوند.»

به هر حال ضرورت دارد پزشکان این مجتمع و سایر مراکز مشابه نسبت به اخطارهای اداره استاندارد توجه کافی و به موقع داشته باشند تا قبل از آنکه کار به پلمب و خاموشی آسانسور بکشد، حداقل برای آسایش خود (بیماران پیشکش!) نسبت به رفع نواقص و ادامه فعالیت آسانسورها اقدام کنند.

خصوصا اینکه با توجه به درآمدهای پزشکان شاغل در چنین مجتمع هایی، قاعدتا نباید مشکل مالی برای مواردی نظیر رفع خطر آسانسورها وجود داشته باشد.

البته انتقاد جدی تر درخصوص وضعیت مطب های بوشهر به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی وارد است که به مطب پزشکان در هر ساختمانی که عمدتا کاربری و شرایط مسکونی دارد مجوز می دهند، اتفاقی که باعث شده اغلب مطب ها از خدمات حداقلی نظیر سرویس بهداشتی، آبسردکن، سالن انتظار مناسب و ماجرای اخیر آسانسورهایی که متناسب با ظرفیت مراجعان چنین مراکزی باشد بی بهره باشند و شان بیماران رعایت نشود.

امید که اقدام اخیر اداره استاندارد بوشهر تلنگر مناسبی برای مالکان مجتمع های پرتردد خدماتی، پزشکی و اداری باشد و با رفع به موقع ایرادات و نواقص، شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، چرا که بیشترین مشکل و زحمت برای مراجعانی است که در همین مجتمع پزشکان باید چند طبقه را با پله طی کنند یا حتی بیماران ویلچرسوار و ناتوانی که به دلیل خاموشی آسانسور، از روی ناچاری قید حضور در مطب را می زنند.