جلوگیری از خروج لنج ها در بوشهر
جلوگیری از خروج لنج ها در بوشهر

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای تامین لنج‌هایی که ملوان بومی نداشته باشند حق رفتن به سفر خارجی ندارند.

به گزارش ندای استان،اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست بررسی مشکلات کارگران افزود: در همین ارتباط از دریابانی و گمرک خواسته شده به لنج‌هایی که ملوان بومی استخدام نمی‌کنند حق خروج ندهند.

وی بیان کرد: با رایزنی در مرکز کشور، مجوز سفر دوم برای لنج‌ها گرفته شد اما لنج‌داران بجای اینکه ملوانان خود را از میان ملوانان بومی انتخاب کنند، به خاطر صرفه‌جویی مختصر، از نیروهای غیر بومی استفاده می‌کنند.

محمدی زاده گفت: سیاست دولت آیت‌الله رئیسی خانه‌دار شدن قشرهای مختلف مردم بویژه کارگران و افراد کمتر برخوردار است در همین ارتباط تلاش شده در قالب تشکل‌ها، حل مشکل مسکن کارگران‌ در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی در مجموعه های صنعتی استان بوشهر اضافه کرد: در سال‌های گذشته، یکسری اراضی به افرادی که ادعای سرمایه‌گذاری داشتند واگذار شده که به هر دلیلی نتوانستند کار کنند لذا سرعت بخشی در تعیین تکلیف این زمین‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدی زاده گفت: کسانی که قصد کار کردن ندارند باید زمین‌ها را واگذار کنند، چرا که هیچ دلیلی ندارد زمینی را برای کسی نگه داریم، در حالی که سرمایه‌گذار جدید منتظر زمین است.

استاندار بوشهر بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی ۳ در بوشهر تاکید کرد و افزود: در بوشهر در کنار شهرک صنعتی ۱ و ۲ باید شهرک صنعتی شماره ۳ را هم احداث کنیم.