از نهضت ملی مسکن در استان استقبال نشده/انتصاب ۱۰۰ نفر در رده های اصلی
از نهضت ملی مسکن در استان استقبال نشده/انتصاب ۱۰۰ نفر در رده های اصلی

ندای استان:محمدی‌زاده گفت: ما هیچ دغدغه و کاری جز خدمت به مردم نداریم و به‌دنبال منافع شخصی نیستیم. من و معاونین استانداری هیچ سمتی را در کشور نخواهیم پذیرفت.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت امام علی علیه‌السلام و گرامیداشت یاد و خاطره در گذشت خبرنگار پیشکسوت علی پیرمرادی، خبرنگاران را معاون پنجم استانداری دانست و اظهار کرد: هر ۵ معاون استاندار در این نشست حضور دارند و تلاش همه خبرنگاران پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

وی بااشاره به اینکه بزرگ‌ترین تحول انقلاب در حوزه انسانی بوده است، خاطر نشان کرد: به نسبت تحول حوزه انسانی اتفاقات عمرانی، اقتصادی و … رخ داده است.

استاندار بوشهر یکی از منابع مهم تأمین آب شرب استان را آب‌شیرین‌کن دانست و عنوان کرد: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف در حال اجرا است که آب‌شیرین‌کن وحدتیه به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب بر اساس وعده مجری طرح، خرداد ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

محمدی‌زاده نقد منصفانه را زمینه توسعه و پیشرفت و حل مشکلات جامعه دانست و تأکید کرد: من از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شاکی نخواهم شد حتی اگر مورد نقد غیرمنصفانه قرار بگیرم.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت فرمانداری دشتستان تصریح کرد: فرماندار دشتستان به وزارت کشور معرفی شده است و پس از طی مراحل اداری به‌زودی معرفی می‌شود.

استاندار بوشهر بااشاره به تلاش‌ها برای ساخت کتابخانه جدید در بوشهر خاطر نشان کرد: اگر سازمان کتابخانه عمومی کشور ۵۰ درصد آورده خود را تامین کند ما نیز آماده اختصاص ۵۰ درصد سهم استان هستیم تا عملیات اجرایی این پروژه عمرانی فرهنگی شروع شود.

۳۰ میلیارد تومان برای خرید نخل‌های مسیر جاده کمربندی آبپخش نیاز است

محمدی‌زاده در رابطه با پروژه کمربندی آبپخش بیان کرد: برای احداث کمربندی آبپخش دو مشکل وجود دارد اول این که برخی با این تصور که ایجاد کمربندی به اقتصاد شهر آبپخش ضربه می‌زند کارشکنی می‌کنند و مشکل دوم  وجود ۲۹۰۰ اصله نخل در مسیر پروژه است که صاحبان نخل‌ها قیمت زیادی تا ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد داده‌اند که در این صورت تنها ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید نخل‌ها نیاز است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور برای پروژه اعتباری مصوب شده است که با تخصیص این اعتبار پروژه در یک باند اجرا می شود. مسیر شبانکاره به بوشهر از شهر آبپخش گذر کرده و خودروهایی که در مسیر مخالف هستند از کمربندی عبور میکنند.

۱۰ مدیرکل استان بوشهر به وزارتخانه‌ها پیشنهاد داده شده است

استاندار بوشهر در رابطه باانتصاب مدیران در استان گفت: انتصاب بیشتر مدیران که نقش اصلی ارائه خدمات به مردم را داشته‌اند، انجام شده است؛ جابه‌جایی برخی مدیرکل‌ها چون در اولویت نبوده‌اند به زمان دیگری موکول شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: درحال حاضر ۱۰ مدیرکل استان بوشهر به وزارتخانه‌ها پیشنهاد داده شده است؛ برخی وزارتخانه ها سرعت عمل خوبی داشته‌اند و تعدادی نیز علی رغم پیگیری‌های متعدد ما نه.استاندار بوشهر در خصوص کمیته انتصابات گفت: بر خلاف گذشته کمیته انتصابات در استانداری و با حضور کارکنان و مدیران استانداری با حضور هفت نفر از افرادی که مسئولیت و تجربه اجرایی داشته‌اند تشکیل شده است و اینطور نیست که یک نفر مسئول انتصابات استان بوشهر باشد.

وی اعلام کرد که تاکنون ۱۰۰ نفر در رده های اصلی استان بوشهر منصوب شده‌اند و حدود ۳۰ نفر نیز در مرحله انجام است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در جنوب استان بوشهر سه سمت اصلی و مهم وجود دارد که یکی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مدیر مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیرعامل پالایشگاه فجر جم است.

محمدی‌زاده افزود: واگذاری این سه کرسی به بومی‌ها باتوجه به اینکه شرایط هشت سال در مسیر دیگری حرکت کرده زمان‌بر است و تاکنون ما موفق شده‌ایم که سکان پالایشگاه فجر جم را به بومی‌ها بسپاریم.

نپذیرفته‌ایم که فرودگاه گناوه توجیه اقتصادی ندارد

وی در رابطه با اختصاص زمین فرودگاه گناوه به طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: ما همچنان نپذیرفته‌ایم که فرودگاه گناوه توجیه اقتصادی ندارد؛ از این رو در تلاش‌ هستیم زمین برای طرح ملی مسکن را از طریق دیگری تامین کنیم.

استاندار بوشهر گفت: پارس شمالی مربوط به قبل از انقلاب است و با توجه به اینکه در حاشیه ساحل و خشکی قرار داد و در یک میدان مشترک نیست اما با توجه به نیاز کشور برای مصرف و صادرات فعال سازی این میدان در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

 “وحدت” منشاء اتفاقات بزرگی در استان بوشهر خواهد شد

محمدی‌زاده بابیان اینکه “وحدت” شاخص‌ و اصلی‌ترین عملکرد خود بوده است، گفت: اکنون وضعیت این شاخص در طول سنوات مختلف استان کم‌نظیر است، “وحدت” منشاء اتفاقات بزرگی در استان بوشهر خواهد شد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته نبود وحدت و امنیت استان را دچار عقب ماندگی و اختلال کرد.

استاندار بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا از چگونگی ارائه آمار مسافران نوروزی گفت: مبنا آمارگیری مهمانان نوروزی ورود و خروج خوردوها، پایانه مسافربری، اتوبوس‌ها و هواپیماها بوده است، که اینها نشان داده‌اند از ابتدای دی تا ۱۵ فروردین حدود ۹۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شده و همین تعداد هم خارج شده و تعدادی نیز با اتوبوس و یا هواپیما سفر کرده‌اند وقتی آمار بومی استان را خارج کنیم، بین هشت و نیم تا ۹ میلیون جمعیت وارد و خارج شده است.

محمدی‌زاده تاکید کرد: ما هیچ دغدغه و کاری جز خدمت به مردم نداریم و به‌دنبال منافع شخصی نیستیم. من و معاونین استانداری بوشهر هیچ سمتی را در کشور نخواهیم پذیرفت.

استقبال مردم از نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خوب نبوده است

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر گفت: اکنون به دنبال اجرای ساخت چهار هزار واحد مسکن هستیم اما استقبال مردم برای آورده به مبلغ ۴۰ میلیون تومان رضایت بخش نبوده که نیاز از در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری به مردم شود.

استاندار بوشهر وضعیت طلاق، ازدواج و فرزندآوری در استان را نگران کننده دانست و اظهار کرد:  امروز وضعیت استان بوشهر در بحث ازدواج و فرزندآوری خوب نیست و در زمینه طلاق شرایط بد است.

محمدی زاده باتاکید بر رعایت تقسیم عادلانه بودجه بین شهرستان‌های استان بوشهر عنوان کرد: اکنون بودجه به‌طور عادلانه بین شهرستان‌ها تقسیم نمی‌شود که در این خصوص رسانه‌ها باید پیگیر باشند.

وی تاکید کرد که رسانه‌ها امیدآفرینی را سرلوحه خود قرار دهند چرا که دشمنان با یاس‌آفرینی به دنبال ضربه به انقلاب هستند.

تاکنون ساز و کار تهاتر برای طرح راه‌آهن اجرایی نشده است

استاندار بوشهر با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور در مهرماه سال گذشته سبب شد که از محل تهاتر نفت به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار پروژه راه‌آهن فارس بوشهر پشتیبانی و حمایت شود، اظهار کرد: اما تاکنون ساز و کار این تهاتر اجرایی نشده است و ما در حال پیگیری مستمر هستیم که این کارگروه فعال شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اضافه شدن خط ریلی بوشهر عسلویه به این پروژه، تصریح کرد: به این سبب شهرستان های دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و جم نیز در مسیر خط راه آهن قرار می گیرند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل پروژه بزرگراه بوشهر به دیر در سفر رئیس جمهور ۴۰ میلیارد تومان مصوب شده است که منتظر تخصیص هستیم. الیته این پروژه نیازمند اعتبارات بیشتری است.

  • منبع خبر : ایسنا