عرضه صنایع دستی بوشهر در جام جهانی قطر
عرضه صنایع دستی بوشهر در جام جهانی قطر

ندای استان:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: تدوین برنامه‌هایی به منظور عرضه محصولات فاخر صنایع‌دستی استان بوشهر در بازار جام‌جهانی فوتبال قطر در دست پیگیری است و با همراهی تعاونی‌ها برنامه ریزی می‌شود.

به گزارش ندای استان،روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از اسماعیل سجادی‌منش بیان کرد: تعاونی صنایع دستی بسیار کارآفرین و اشتغال‌زا است و ایجاد انگیزه فعالیت و رونق تولید در این عرصه مستلزم شناسایی بازار هدف داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: در نشستی با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر، موضوع بازار هدف خارجی بررسی شد و پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تعاونی‌های فعال برای پیشبرد این مهم، ایجاد یک تشکل و اتاق است که زمینه هماهنگی بیشتر و رسیدن به اهداف را فراهم می‌کند.

سجادی منش با بیان اینکه به عنوان حامی در کنار  هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی قرار دارد، افزود: برای حمایت از فروش محصولات صنعتگران، راه‌اندازی یک سایت ۳ زبانه برنامه ریزی شده است که برای اطمینان بخشی به خریداران، پشتیبانی این سایت از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی دائمی در شهرستان‌های با ظرفیت استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این بخش است که در نشست‌های مختلف با فرمانداران دنبال شده است.

تعاونی‌های تولید و آموزش صنایع دستی همه شهرستان‌های دهگانه استان بوشهر فعال است و شهرستان دشتستان به دلیل ظرفیت بالا در این عرصه میزبان چهار تعاونی است.