وزش باد، گردوغبار و شاید باران!
وزش باد، گردوغبار و شاید باران!

ندای استان: هواشناسی بوشهر اعلام کرد: امروز و فردا با توجه به وزش باد و پایداری جو، پدیده گردوغبار و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانند روزهای گذشته تمرکز فعالیت این پدیده بیشتر برای مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

وی بیان کرد: با این شرایط گروه‎های سنی حساس مانند کودکان و افراد مسن  باید از رفتن به بیرون از منزل و ماندن طولانی مدت در فضای باز اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌‎دهد در ساعت‎هایی از وقت امروز تا اوایل شب به سبب وزش باد شمال غربی، دریا در مناطق جنوبی استان بوشهر تا حدودی متلاطم است.

وی اظهار کرد: همچنین به دلیل پایداری جو در استان بوشهر طی امروز و فردا، پدیده گردوغبار باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مساعدی ادامه داد: همچنین روزهای چهارشنبه تا جمعه در برخی از ساعت‎ها به دلیل عبور امواج ناپایدار جو، با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی بصورت پراکنده در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نخواهد  بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده  آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با گردوغبار و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر،  به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب در مناطق جنوبی ۱۶  تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی در ساعت‌هایی از وقت امروز تا شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر  پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۰:۲۶ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۱۶:۵۶ خواهد بود.