شهرستان دشتی رکورددار بیکاری در استان بوشهر است
شهرستان دشتی رکورددار بیکاری در استان بوشهر است

ندای استان: امام جمعه دشتی با بیان اینکه شهرستان دشتی رکورددار بیکاری در استان بوشهر است، گفت: سهم جوانان دشتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید مشخص شود.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تسلیت دهم رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) همسر با وفای پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: آن حضرت اموال و دارایی‌های خود را وقف توسعه دین مبین اسلام و در اجرای رسالت پیامبری حضرت محمد (ص) کرد.

امام جمعه دشتی افزود: قطعاً حضور ایشان در کنار پیامبر (ص) یکی از مهمترین عوامل موفقیت اسلام بود به گونه‌ای که پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: ایستادگی و استواری دین تنها با شمشیر علی (ع) و ثروت خدیجه بود.

وی با اشاره به حادثه دلخراش در صحن حرم مقدس رضوی گفت: این حادثه دلخراش دل‌ها و جان‌های امت اسلامی را جریحه‌دار کرد و این حادثه پس از بمب‌گذاری سال ۷۱، دومین حادثه در حرم امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: این عملیات زبونانه آن هم در حرم رضوی، حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دارد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: آنچه مسلم است سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق برای صهیونیسم جهانی اتحاد امت اسلامی است لذا در صدد هستند با شعله‌ور سازی فتنه‌های مذهبی و هتک حرمت مقدسات و اماکن مقدسه؛ مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند.

وی تصریح کرد: ضربات سنگینی که صهیونیست‌ها در این روزها متحمل شده‌اند همچنین عصبانیت آنها از ماه رمضان و نزدیک شدن روز قدس باعث شده تا بخواهند به خیال خام خودشان شکست‌های بزرگ خود را با این گونه تحرکات زبونانه جبران کنند.

استکبار جهانی در امان نخواهد بود

حجت الاسلام زاهد دوست ادامه داد: امروز گفتمان مقاومت در منطقه در حال تبدیل شدن به گفتمان غالب است و پیروزی‌های یمن مقاوم و عملیات‌های رزمندگان فلسطینی و مخمصه دشمن در غرب آسیا موجب شده است تا دشمن با اجرای این گونه اقدامات به دنبال در گیرکردن کشورهای مقاومت به مسائل فرعی باشد.

وی یادآور شد: ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه و برادر، ایران و افغانستان یکی دیگر از اهداف دشمنان از این رفتارهای وحشیانه است.

وی گفت: اکثریت قریب به اتفاق مهاجران عزیز افغان، مردمانی نجیب و زحمتکش هستند، مجاهدت و ایثار مهاجران عزیز افغان در دوران دفاع مقدس و سلحشوری و ایثارگری رزمندگان تیپ فاطمیون در کنار رزمندگان ایرانی در دفاع از حرم اهل‌بیت و حریم انقلاب اسلامی، باعث شده تا دشمن که یک روز در صدد چین‌هراسی و روس‌هراسی برآمده، و در زمانی حتی عراق هراسی در اولویتشان بوده امروز نیز افغان‌هراسی را وجهه تلاش‌های خبیثانه خود قرار داده است.

وی بیان کرد: دنیا بداند دیگر دنیای بزن در رو تمام شده و استکبار جهانی در هیچ کجای جهان در امان نخواهد بود و در صورت حرکات مرموزانه، ملت ایران با هدایت رهبر عزیز خود توطئه‌های آنان را در نطفه خفه خواهد کرد.

وی با اشاره به ۲۱ فروردین سالروز تأسیس “بنیاد مسکن انقلاب اسلامی” به منظور تأمین مسکن محرومان و مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۸، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته و با اشاره به وعده رئیس جمهور در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در سال تصریح کرد: این دولت همچنان که تا کنون ثابت کرده صادق الوعد بوده لذا امیدواریم در زمینه ساخت یک میلیون مسکن هم به وعده خود عمل کند و بخشی از مشکلات مردم در زمینه مسکن را بکاهد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات دولت در گذشته ضعف در نظارت بوده که منشأ مشکلات و ویرانی‌های زیادی شد لذا باید دقت شود در ساخت مسکن نظارت بر کار مسکن سازان و استحکام مسکن مورد توجه باشد.

امام جمعه دشتی تصریح کرد: متأسفانه با وجود اعلام دو برابر شدن وام‌های مسکن روستایی پرداخت این تسهیلات از طرف بانک‌ها چند ماهی است متوقف شده و مردم در نوبت پرداخت وام در انتظار هستند که از مدیر کل بنیاد مسکن استان می‌خواهم برای رفع این مشکل پیگیری جدی داشته باشند.

وی گفت: افرادی در جامعه هستند که حتی امکان اخذ وام و توان بازپرداخت آن را ندارند و از طرفی تحت حمایت هیچ‌گونه نهاد حمایتی هم نیستند که دولت محرومان باید برای این قشر هم فکری و چاره‌ای بیندیشد.

انتقاد از سهم بومی‌ها در پارس جنوبی

امام جمعه دشتی بیان کرد: سهم جوانان تحصیل کرده و شایسته شهرستان دشتی نسبت به اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید مشخص شود و تکلیف جوانان و تکلیف ما مسئولان شهرستان که مورد مراجعه جوانان هستیم معلوم شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند تصمیم گیران در این عرصه را نخواهد بخشید اگر حق جوان عزیز ما را ضایع کنند افزود: این همه نعمت و ثروت خدادادی بیخ گوش ما باشد آن‌وقت در یک خانواده چند جوان بیکار وجود داشته باشد و آن خانواده حتی محتاج لقمه نان شب شأن باشند، چه جوابی برای خدا و برای شهدا دارند روز قیامت کسانی که این ظلم‌ها را می‌بینند و ساکت می‌مانند.

وی ادامه داد: چرا در استان بوشهر، شهرستان دشتی رکوردار بیکاری باشد در حالی که بدون اغراق شایسته‌ترین، پاکدست ترین و باسوادترین جوانان از دیار دشتی است.

وی با اشاره به اینکه چرا در تأسیسات پارس جنوبی در حال حاضر فقط ۱۵ درصد نیروهای شاغل آن بومی این استان باشند و ۸۵ درصد غیر بومی هستند اضافه کرد: چرا شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی با وجود خیل عظیم نیروهای جویای کار در استان باز هم اصرار دارند از نیروهای غیر بومی استفاده کنند.

وی گفت: چرا هیچکس در این زمینه پاسخگو نیست، تا کی باید شعار به کار گیری ۵۰ درصد نیروهای بومی را بشنویم ولی در عمل ۱۵ درصد آن هم در مناصب درجه سه و چهار از نیروهای استان استفاده شود.

امام جمعه دشتی گفت: به نظر من اینجا جایی است که اگر استاندار محترم و نمایندگان مجلس جلوی مقامات تصمیم گیر مرکز حتی یقه شأن هم پاره کنند می‌ارزد، اگر استاندار محترم و نمایندگان مجلس برای گرفتن حق جوانان مظلوم ما در امر اشتغال حتی کفن بپوشند و وارد وزارت نفت شوند هم جا دارد.

  • منبع خبر : مهر