تحقق عدالت فرهنگی و هنری در اولویت دولت سیزدهم است
تحقق عدالت فرهنگی و هنری در اولویت دولت سیزدهم است

ندای استان:مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع عدالت، عدالت فرهنگی و هنری به صورت ویژه دنبال می‌شود که به همین منظور آموزش هنر به صورت رایگان در ۱۱ استان دارای مناطق محروم و کمتر برخوردار اجرا شده است.

به گزارش ندای استان، محمود شالویی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: از اهم برنامه‎های دولت سیزدهم این است تا برنامه‎های فرهنگی و هنری که به کل کشور و بویژه مناطق دوردست تسری داده شود.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر دستگاه این مسئولیت را بر عهده خود دید تا برنامه های فرهنگی هنری جدی‌تری در عید نوروز اجرا کند.

شالویی ادامه داد: به مناسبت عید نوروز در همه جای کشور برنامه‌های متعدد و متنوع وجود دارد که عمده آن جنبه مردمی داشته و دستگاه‌های اداری کمتر در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی اظهار کرد: این جشن ملی چنان در بین مردم ریشه دوانده است که خود احساس مسئولیت عمیق و جدی در برگزاری آن دارند.

شالویی ادامه داد: یکی از مهم‎ترین برنامه‎های دولت این  است تا در کنار تلاش‌ها در حوزه اقتصاد، سیاست و سایر موارد به اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری نیز اهتمام جدی داشته باشد.

وی گفت: در نیمه دوم سال گذشته نیز دولت در تمام بخش‎های فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشت و سعی کرد که اهتمام وافری در این حوزه داشته باشد.

شالویی افزود: با حلول سال جدید به طور طبیعی برنامه‌ها رشد و شکوفایی بیشتری دارند و توجه به آنها بسیار عمیق‌تر و جدی تر است.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش شور و نشاط برگزاری برنامه‌های مختلفی برای جشن ملی نوروز مدنظر قرار گرفت و یک ستاد ویژه با نام ستاد جشن ملی نوروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت.

شالویی عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شد تا جشن‌های ملی نوروز برابر با ارزش های ملی و معنوی با ویژه برنامه‌های مشخصی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در آغاز سال نو باید پیوند مبارکی بین عید و رمضان محقق شود که در این راستا برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی از جمله نمایش خیابانی، پخش فیلم‌های سینمایی بویژه به صورت سیار در مناطق محروم و دور افتاده تدارک دیده شد.

شالویی اضافه کرد: بیش از ۶۵ کشور دنیا جشن‌های نوروز برگزار می‌کنند که این نشان از اهمیت عید نوروز در سطح فراملی است.

وی یادآور شد: بوشهر بعد از خوزستان دومین استان کشور در پذیرش مهمانان نوروزی است که این استقبال تنها دلیلش موقعیت جغرافیایی نبوده بلکه خونگرمی، مهر و محبت این استان‎ها منجر به حضور بیشتر مسافران نوروزی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد: تحقق عدالت فرهنگی و هنری در اولویت دولت سیزدهم است

شالویی اظهار کرد: در عید نوروز همه استان‌ها میزبان جشن ملی نوروز هستند و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد با تدارک دیده شده سعی کردند تا در چند استان از نزدیک در جریان برگزاری جشن ملی نوروز قرار گیردند.

وی گفت: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بوشهر در برگزاری برنامه‌های آیینی استانی شناخته شده و دارای ظرفیت بالا است که باید از فرصت پیش آمده برای اجرای این برنامه‌ها استفاده کرد.

شالویی ادامه داد: در برنامه‎های پیش بینی شده برنامه‌ریزی در سطح استان انجام می‌شود ولی با این حال در جشن نوروز و سایر عیدها و مناسبت‌های ملی پیش بینی شده از برنامه‌های آیینی نهایت استفاده صورت گیرد.

وی بیان کرد: این مهم در راستای توجه به اصالت، هویت و فرهنگ خودمان در راس برنامه‌های فرهنگی هنری قرار دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر میزبان جشن ملی نوروز شده است که این جشن با حضور هنرمندان هم استانی‎ها عصر امروز در تالار لیان برگزار می‎شود.

عبدالرحیم افروغ افزود: در این برنامه با همکاری انجمن موسیقی استان بوشهر یک قاب موسیقی در مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه‏‎ای پخش می‎شود که این اثر تلفیقی از آواها و نواهای بوشهری است و سازهای مختلفی در آن گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا از تلاش‎های اصحاب رسانه‌ برای پوشش برنامه‎های فرهنگی وهنری تجلیل می‎شود و انتظار است در راستای طراوت، نشاط و معنویت مردم این برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

  • منبع خبر : ایرنا