راه‌اندازی خط ملی نماد در بوشهر
راه‌اندازی خط ملی نماد در بوشهر

ندای استان:سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بوشهر گفت: هم اکنون ۱۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند که اگر تعدادشان تقسیم بر دانش آموزان شود، به هر دانش آموز سه ثانیه وقت مشاوره می‌رسد.

به گزارش ندای استان،اصغر باقرزاده در حاشیه آیین راه‌اندازی خط ملی نماد (تلفن ۱۵۷۰) در استان بوشهر افزود: یکی از مسائلی که در فضا‌های مختلف تربیتی باید به دنبال آن باشیم تعلیم و تربیت روحی، روانی و جسمی است که در این راستا خط تلفن ۱۵۷۰ ویژه خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در همه استان‌ها راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با شماره ۱۵۷۰ که از سوی ۳۵۰ مرکز مشاوره در کشور پشتیبانی می‌شود، تلاش شده در سطح وسیع تری آسیب‌هایی که دانش آموزان  را تهدید و در معرض خطر قرار می‌دهد، شناسایی شود.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بوشهر ادامه داد: خط ملی نماد براساس یک شبکه رسمی و ساختارمند تلاش می‌کند با دانش آموزان و اولیای آن‌ها ارتباط برقرار کند.
وی اظهار کرد: تلاش شده در این مراکز افراد و کارشناسان و مشاوران مجرب و کارآزموده به کار گرفته شوند و ضمن ارائه مشاوره به دانش آموزان، موارد خاص نیز به متخصصان ارجاع داده شود.
باقرزارده با بیان اینکه امکانات و نیرو جوابگوی نیاز‌ها نیست، گفت: سایر نهاد‌های مرتبط از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر باید همکار آموزش و پرورش باشند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان حدود ۲۰ هزار مدرسه پایش آسیب‌های اجتماعی شدند  و در این پایش اطلاعات اولیه، وضعیت روحی و روانی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است که برخی از آن‌ها نیاز به مشاوره، مداخله و ارجاع به مراکز تخصصی دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به مسائلی که در اثر شیوع کرونا همه جهان را در بر گرفته، برخی از آسیب‌ها در میان دانش آموزان به دلیل مواجهه کمتر مربیان، معلمان و خانواده با آن‌ها رو به افزایش است.
وی ادامه داد: امروز به دلیل شـرایط خاص پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن آموزش‌ها، گرایش دانش آموزان به سمت فضای مجازی و سرخوردگی در بین این قشر از جمعیت بیشتر شده است.
باقرزاده درباره میزان استقبال از خط ۱۵۷۰ هم گفت: در زمان حاضر استقبال از این خط خوب است، اما رسانه‌ها باید نسبت به معرفی این خط و تاثیرگذاری و خدماتی را که می‌تواند ارائه دهد، به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی عنوان کرد: امروز تنها ۱۲ هزار مشاور در خدمت دانش آموزان است و برای خدمت رسانی بهتر به ۵۰ تا۶۰ هزار نفر نیرو نیاز است.
وی گفت: هرچند با کمبود نیرو روبرو هستیم، اما خسته و ناراحت نمی‌شویم، چون می‌دانیم گروه‌های جهادی و مشاوره در کنار ما هستند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما