صنایع سبز استان بوشهر معرفی شدند
صنایع سبز استان بوشهر معرفی شدند

ندای استان:بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در استان بوشهر صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در بیست و سومین همایش ملی صمعت، معدن و خدمات سبز با اشاره به اهمیت شرکت‌ها و صنایع سبز در فرآیند توسعه پایدار اظهار کرد: ۵۲ پروژه بزرگ در سطح کشور ملزم به داشتن مطالعات ارزیابی زیست محیطی هستند که استان بوشهر دارای بیشترین مطالعات ارزیابی زیست محیطی در سطح کشور است.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه درحال حاضر هرگونه پروژه در کشور ملزم به دریافت مجوزهای محیط زیستی است، افزود: در سالهای اخیر هیچ پروژه‌ای در استان بوشهر بدون مجوز محیط زیست و مطالعات ارزیابی زیست محیطی آغاز نشده است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در کنار توسعه اقتصادی بیان کرد: صنایع سبز، صنایعی هستند علاوه بر دغدغه تولید به‌طور ویژه حفظ محیط زیست را در دستور کار داشتند و در ارزیابی‌ها توانستند امتیازات ویژه را کسب کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: صنایع برگزیده امروز می‌توانند به عنوان الگوهای موفقی از تلفیق توسعه و حفظ محیط زیست برای سایر صنایع باشند و این پیام را داشته باشند که می‌شود درکنار توسعه صنعتی، رشد اقتصادی و ایجاد درآمد محیط زیست را هم حفاظت کرد.

قلی‌نژاد با اشاره به لزوم تدوین و انجام مطالعات زیستی خاطر نشان کرد: در این گزارش‌ها پیامدها توسعه در نظر گرفته می‌شود و راهکارهای لازم برای کاهش اثرات نامطلوب محیط زیست ارائه می‌شوند.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید نیز در این همایش گفت: پتروشیمی مروارید از حدود ۱۱ سالی که وارد مدار تولید شده است، در این سال‌ها تلاش کرده تا در تمام فعالیت‌های خود، حفاظت از محیط زیست و آب و خاک را در اولویت قرار بدهد. خوشبختانه در این زمینه پروژه‌های متعددی با سختگیری‌ها و ارزیابی‌های دقیق با اختصاص اعتبار قابل‌توجهی اجرا کرده است، به همین دلیل در سال ۹۹ موفق شد که به‌عنوان یکی از صنایع سبز استان انتخاب شده و در این همایش مورد تجلیل واقع شود.

سهراب قربان در خصوص وضعیت مشعل‌سوزی این پتروشیمی توضیح داد: پتروشمی مروارید به‌منظور کاهش آلودگی هوا، مشعل‌های خود را مجهز به سیستم پایش آنلاین کرده است، بنابراین در بعد فلرینگ‌ها تا کنون با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

در این همایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز ۸ واحد استان بوشهر انتخاب شده‌اند که ۲ واحد صنعتی  شرکت پتروشیمی نوری، شرکت پتروشیمی پارس به عنوان واحد برگزیده سبز انتخاب شدند که در تهران از آنها قدردانی خواهد شد و همچنین  ۵  واحد صنعتی و یک  واحد خدماتی نیز به عنوان واحد سبز منتخب هستند که در استان بوشهر مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند که عبارتند از: شرکت پتروشیمی مروارید، شرکت پلیمر آریاساسول، شرکت پتروشیمی پردیس، شرکت پتروشیمی زاگرس، شرکت پتروشیمی کاویان و شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد.