زنگ خطر کرونا در بوشهر به صدا درآمد
زنگ خطر کرونا در بوشهر به صدا درآمد

ندای استان:با زرد شدن وضعیت کرونایی دو شهرستان استان بوشهر، زنگ خطر شیوع کرونا در این استان دوباره به صدا درآمد.

به گزارش ندای استان،بعد از روز‌های سخت کرونایی در کشور بوشهر اولین استانی بود که سراسر آن به رنگ آبی درآمد و از ۲۰ آذر تا دیروز (۳ بهمن) هیچ تغییری در رنگ آبی کرونایی این استان ایجاد نشد، اما اکنون این وضعیت تغییر یافته و دو شهرستان استان به رنگ زرد تغییر وضعیت داده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو شهرستان بوشهر و دشتستان در استان بوشهر از امروز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه از چند روز گذشته مراجعه مردم به مراکز نمونه گیری و میزان مثبت شدن تست‌های کرونا افزایش یافته است، افزود: میزان موارد مثبت کرونا که پیش از این کمتر از ۱۰ درصد از تست‌ها را تشکیل می‌داد اکنون به ۲۰ تا ۳۰ درصد رسیده است.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۴۰ درصد از تست‌های مثبت از نوع امیکرون بوده است و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که تا پایان بهمن ماه به احتمال زیاد تمام مبتلایان از این نوع کرونا باشند.
وی با اعلام این‌که اکنون تعداد مبتلایان بستری در استان به ۵۰ نفر رسیده است، تاکید کرد: این نشانه‌ها زنگ خطری برای وقوع پیک جدید خواهد بود مگر آنکه مردم دستورالعمل‌ها را به خوبی رعایت و از حضور در تجمع‌ها خودداری کند.
به گفته دکتر کشمیری از میان هم استانی‌های واجد شرایط دریافت واکسن، بالای ۹۰ درصد دوز اول، بیشتر از ۸۰ درصد دز دوم و تنها حدود ۲۵ درصد دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.
وی تاکید کرد: لازم است مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا هر چه سریع‌تر برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما