دوره توانمند سازی فعالین فرهنگی و جهادی در چغادک برگزار شد
دوره توانمند سازی فعالین فرهنگی و جهادی در چغادک برگزار شد

ندای استان:دوره توانمندسازی ارکان مسجد با حضور ۴۵نفر از فعالین کانون های فرهنگی هنری و ارکان جهادی و مسئولین پهنه های خانه احسان در چغادک به همت کانون فرهنگی هنری موعود به کار خود پایان داد.

به گزارش ندای استان،‌ دوره توانمندسازی ارکان مسجد با حضور ۴۵ نفر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری و ارکان جهادی گروه شهید برونسی  در ساختمان شهدای گمنام ،  با تشکیل چهار کارگاه به کار خود پایان داد.

حیدر قایدی، مسئول گروه جهادی شهید برونسی  با ارائه پاورپوینت به بررسی کارکردهای واقعی مساجد  در یک منطقه و همچنین تعامل مولفه ها و ارکان مسجدی با یکدیگر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مساجد پرداخت.

عباس حاجی حسینی ، از فعالین جهادی و فرهنگی استان بوشهر  در این کارگاه در رابطه با جایگاه قانونی مساجد و مراجع قانونی و حقوقی ناطر بر فعالیت های مساحد و مباحث مربوط به مدیریت در مساجد و جایگاه و کارکرد ارکان مسجدی بویژه امام جماعت صحبت کردند و همچنین به رفع مشکلات و موانع حضور بیشتر ائمه جماعت در مساجد به ویژه مساجد روستایی پرداخت و تشکیل شورای فرهنگی مساجد را یکی از راههای رشد فعالیت های فرهنگی مسجد و حل مشکلات احتمالی در درون مسجد عنوان کرد.

حجت پارمان ، مسئول بنیاد احسان استان بوشهر  هم در این برنامه گفت: گروه های جهادی و فعالین فرهنگی باید موضوعات و آسیب های منطقه و محله خود را پیس از شناسایی و تحلیل بصورت مسئله محور پیگیری و حل نمایند.

وی افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و گروه های جهادی عموما جوانان خوش فکر و با ذوق و با انرژی هستند که بازوی فرهنگی امام جماعت در برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فرهنگی در مساجد هستند؛‌ وی همچنین اعزام امام جماعت و طلاب جوان در مساجد روستایی و عضویت مدیران کانونها را در هییت امنا و شورای فرهنگی مساجد را به شکل عملی و نه فقط روی کاغذ خواستار شد.
دکتر زارعی ،استاد دانشگاه و مشاور بالینی و خانواده با موضوع اشتغال و کسب و کار کارگاه توانمند سازی خود را پی گرفت

وی از مسائل پیشروی اشتغال و کسب کار جهت جوانان گفت و اظهار داشت : ایجاد انگیزه و مشاوره و تسهیل گیری در مسیر اشتغال جوانان بسیار اهمیت دارد که در این مسیر پس از شناسایی خانواده های کم برخورد دار و آسیب و شناخت مهارت آنان با آموزش های خاص آنان توانمند باید ساخت

هدف از اجرای این دوره بالا بردن سطح آمادگی و پیشبرد برنامه ها توسط ارکان وهمچنین ایجاد تعامل و انسجام بین عوامل مسجد، رفع مسائل و مشکلات داخل مساجدو محلات  و ایجاد تعامل بیشتر برای پیشبرد برنامه‌های مساجد و تقویت برنامه‌های اجرایی مسجد است؛ ارکان مساجد حاضر در این دوره با فراگیری مهارت‌های لازم در کنار تجارب خود با هماهنگی و انسجام لازم به منظور پربار شدن سطحی کیفی مساجد حرکت خواهند کرد.