هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر
هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر

ندای استان:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: نسبت به فعالیت سامانه قدرتمند بارشی در این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه جانبه) اعلام می‌‎شود.

به گزارش ندای استان،فرج اله شکوهی پور روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه از اواخر وقت امروز وارد استان بوشهر می‌شود و فردا بیشتر نقاط این استان بویژه مناطق جنوبی و مرکزی را در بر خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تمرکز بیشتر این سامانه در شهرستان‌های جنوبی و مرکزی شامل شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم، دیر، دشتی، بخش‌هایی از تنگستان و دشتستان و بوشهر است.

شکوهی ‎پور ادامه داد: فعالیت سامانه فرارو به شکل رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی بارش تگرگ پیش بینی شده است.

وی افزود: در این زمینه نسبت به آبگرفتگی (گاهی شدید) معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی (بویژه در روز یکشنبه)، جاری شدن سیلاب موقت در بیشتر مناطق این استان بویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی و تنگستان و در پی آن آبگرفتگی منازل، وقوع صاعقه و رعد و برق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیرساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ‌ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی جاده‌ها بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان در روز یکشنبه هشدار داده می‎‌شود.

شکوهی‌پور گفت: از دستگاه‌های امدادرسان و فرمانداری‌ها انتظار است برای مقابله با خسارت احتمالی آمادگی داشته باشند و راهکارهایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی، اجتناب از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری و ترددهای جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن محورهای ارتباطی، اتخاذ راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از زیان احتمالی مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین به دلیل شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در ترددهای دریایی، باید از ترددهای در خلیج فارس به طور کامل اجتناب شود.