ندای استان:روند تغییر مدیران در استان بوشهر کند است و برخی از مدیران استان در وضعیت بلاتکلیف بین ماندن یا رفتن هستند.

چند ماهی از آغاز فعالیت رئیس جمهور می‌گذرد و دولت نیز پس از دریافت رأی اعتماد از مجلس، تغییراتی را آغاز کرده و همچنان تغییر مدیران ارشد ادامه دارد.

در استان بوشهر نیز احمد محمدی‌زاده از مهرماه به عنوان استاندار بوشهر انتخاب و معارفه شده است، ولی با وجود گذشت دو ماه و نیم از فعالیت وی، هنوز بخش زیادی از مدیران استان بوشهر را مدیران دولت قبل تشکیل می‌دهند.

شاید نیازی به تغییر همه مدیران نباشد، ولی انتظار می‌رود که اگر قرار بر تغییر است، این تغییرات انجام شود و یا اگر قرار نیست تغییری صورت گیرد، ابقای این مدیران به آن‌ها اعلام شود.

بلاتکلیفی مدیران آسیب‌های فراوانی در پی دارد و باعث می‌شود که انگیزه کافی را برای برنامه‌ریزی و طراحی نداشته باشند و کارکنان اداره مربوطه نیز از این بلاتکلیفی تأثیر می‌پذیرند.

تغییرات مدیران تسریع شود

نصرالله شفیعی عضو هیئت مؤسس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان بوشهر که سابقه مدیرکلی در چند دستگاه اجرایی و اداری استان بوشهر را دارد، روند تغییرات مدیران را بسیار کند خوانده و اعتقاد دارد که دارد دیر می‌شود.

شفیعی در یادداشتی خطاب به استاندار بوشهر نوشته است: مشکل اصلی کشور ما از اول انقلاب تاکنون قبل از آنکه به تحریم‌ها و سنگ اندازی‌های دشمنان در خارج از کشور برگردد به کارگزاران و مسئولان نامأنوس با آرمان‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای برمی گردد که در ارکان مختلف حاکمیت لانه کرده‌اند.

وی افزود: دولت قبل در یک فرد یا هیئت دولت خلاصه نمی‌شود بلکه در همه ارکان شامل سطوح مدیران ستادی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی تا مدیران کل استانی و حتی مدیران شهرستانی می‌شود.

عضو هیئت مؤسس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی مدیران دولت قبل حتی به نیرو‌های انقلابی در دستگاه و سیستم اداری خود در حد یک کارشناس نیز اجازه فعالیت نمی‌دادند افزود: امروز همین مدیران داعیه دار انقلابی گری و دفاع از دولت سیزدهم شده‌اند.

لزوم اعتماد به جوانان انقلابی

وی گفت: برخی می‌گویند نیرو‌های انقلابی رزومه ندارند. آری خیلی از آن‌ها رزومه مدیریتی ندارند؛ اما ایمان، تقوی، تخصص و توانمندی دارند. مشکل این بوده که فرصت به این نیرو‌ها داده نشده است. مگر آن‌ها که سال‌ها در این استان حکومت کردند و استان را در جا‌هایی به قهقرا بردند در آغاز کار رزومه مدیریتی داشتند؟ به نیرو‌های خود اعتماد کردند، بها دادند و صاحب رزومه شدند.

شفیعی خاطرنشان کرد: شکی نداشته باشید استان ما سرشار از نیرو‌های توانمند، مؤمن، انقلابی و صاحب تخصص است، شاید عزت نفس آن‌ها به آن‌ها اجازه ندهد که خود را به هر درو پیکری بزنند تا پستی را به دست آورند. باید این نیرو‌ها را شناسایی کنید و فرصت خدمت به مردم را برای آن‌ها فراهم کنید.

وی بیان کرد: گام اول انقلاب حدود ۴۳ سال پیش با حضور جوانانی که امام به آن‌ها اعتماد کرد بخوبی مدیریت و طی شد و امروز نیز در گام دوم انقلاب تأکید و افتخار امام سیدعلی اعتماد به همین جوانان حزب اللهی و انقلابی است.

شفیعی با بیان این پرسش که امروز در فضای مدیران انتخاب شده استانی، جای این جوانان انقلابی گام دومی کجاست اظهار داشت: جناب آقای استاندار مردم دارند کم کم نگران می‌شوند، دارد دیر می‌شود.

انتصاب‌

تغییرات در یک فضای آرام و بدون جنجال

مهرداد جشنی‌پور از فعالان حوزه رسانه و دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی در مقطع دکتری اعتقاد دارد که روند انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در یک فضای آرام و بدون جنجال باید انجام شود.

جشنی‌پور گفت: برخی افراد با ناکارآمد جلوه دادن پسماند‌های مدیریتی از دولت قبلی، خواستار تسریع در به روز رسانی ساختار اجرایی استان بوشهر با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد، جوان، انقلابی و همسو با دولت مردمی رئیسی بوده و هر گونه تعلل استاندار بوشهر را خسارت به منافع مردم ارزیابی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات اتوبوسی به شیوه دولت‌های قبل بسیار سهمگین و اشتباه است افزود: تجارب مدیریتی استاندار بوشهر و استفاده از افراد دانا و با تجربه در قالب تیم مشورتی، شرایطی را پیش روی وی قرار داده تا بتواند با ارزیابی دقیق، همکارانی جدید را برای عرصه خدمت و نوکری به مردم انتخاب کند که این امر در طی مدت زمان حضور در استان در حال انجام است.

جشنی‌پور گفت: این نوع نگاه تخصصی و مبتنی بر کارآمدی بر انتخاب مدیران سبب می‌شود تا درصد اشتباه افراد برگزیده در مصادر مدیریتی با کمترین اشتباه ممکن همراه و به گونه‌ای عمل نشود که افرادی که بر سر کار قرار می‌گیرند بعد‌ها با پرونده‌های قضائی موجب وهن دولت شوند همچنان که در دولت قبل شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که در طی هشت سال گذشته، سرکوب نیرو‌های انقلابی و متعهد و متخصص در رأس برنامه‌های دولت در سطوح کلان و جز کشوری و استانی بوده و فضایی را رقم زدند که اجازه رشد و ایجاد یک رزومه قوی به این افراد داده نشود و طبیعی است که برای انتخاب مدیران جدید، استاندار بوشهر ناچار است که حساسیت بیشتری به خرج دهد.

جشنی‌پور افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در یک فضای آرام و بدون جنجال در حال انجام است و تقریباً تیم مدیریتی استان انتخاب، به وزارت خانه‌ها معرفی و در حال طی شدن فرایند‌های جذب است.

وی تاکید کرد: به جای انتقاد از تعلل در انتخاب مدیران، بیاییم با اعلام ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فرد استان و لزوم استفاده بهینه برای خدمت به مردم، زمینه توسعه استان را فراهم سازیم.

انتصاب معاونان و بخشداران تا ۳ هفته آینده

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر روز گذشته در نشست با فرمانداران استان بوشهر گفت: اکنون که فرمانداران در شهرستان‌ها مشخص شده‌اند، تکلیف کردیم که فرمانداران در مدت سه هفته انتصاب معاونان و بخشداران را انجام دهند.

وی اظهار داشت: ممکن است در مواردی برخی از افراد در پست خود بمانند و برخی‌ها تغییر کنند که بنا به تصمیم فرمانداران است.

محمدی‌زاده گفت: انتصاب‌ها باید بر اساس شاخص‌هایی مانند جوانان، افراد تحصیل کرده، نیرو‌های انقلابی، جهادی، با داشتن تفکر بسیجی و با پیشینه‌های متناسب با مسئولیت، تجربه و تخصص باشد.

انتظار می‌رود که این تغییرات چه سریع باشد و چه با سرعت کمی انجام شوند، نتیجه بخش بوده و افرادی بر مسند مدیریت‌ها بنشینند که بتوانند گرهی از مشکلات مردم باز کنند.

  • منبع خبر : مهر