معرفی صنایع آلاینده بوشهر به مقامات قضایی
معرفی صنایع آلاینده بوشهر به مقامات قضایی

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه پایش شبانه صنایع استان بوشهر افزایش می‌یابد گفت: در این راستا به صنایع آلاینده استان بوشهر اخطار داده و به مقامات قضایی معرفی می‌شود.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی‌‌‌نژاد در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، افزایش صنایع به ویژه در منطقه پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر را سبب افزایش آلایندگی‌ها در شهرستان‌ها عسلویه و کنگان دانست و اظهار داشت: در راستای مقابله با آلایندگی زیست محیطی برنامه‌ها و طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

وی پیوست زیست محیطی در صنایع را امری مهم و ضروری است افزود: تأسیس و ایجاد صنایع در همه زمینه‌ها باید همراه با پیوست زیست محیطی و مقابله با آلایندگی و آلودگی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بررسی پایش‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی را دائم و مستمر دانست و بیان کرد: آلاینده‌های دودکش و فلرهای صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه عسلویه و کنگان به‌صورت مستمر اندازه‌گیری می‌شود.

قلی‌نژاد اضافه کرد: در راستای شناسایی واحدها و صنایع آلاینده، پایش‌های زیست محیطی بازدید از صنایع و نمونه‌برداری از خروجی‌ها دودکش‌ها و فلرها و بررسی وضعیت آلایندگی آنها به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پایش و نظارت بر صنایع استان بوشهر از راه‌های مختلف از جمله بازدید و نمونه‌برداری و آزمایش خروجی‌های فاضلاب و هوا توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود تصریح کرد: در این راستا بررسی سیستم‌های پایش آنلاین در حال انجام است.

قلی‌نژاد افزود: به سبب اینکه احتمال فعالیت‌های آلودگی در شب بیشتر است پایش‌های شبانه نیز انجام می‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی لازم انجام و پایش‌های شبانه به‌ویژه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزایش می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین گفت: هدف از پایش‌ها شناسایی واحدها و صنایع آلاینده و اخطار به رفع آلودگی‌ها و در نهایت جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های محیط زیست است.

وی از ‌‌افزایش پایش شبانه زیست محیطی صنایع استان بوشهر خبر داد و تأکید کرد: بر اساس قوانین و مقررات ،مسئول شناسایی صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست است و در این زمینه ۷ شهرستان استان بوشهر دارای ایستگاه سنجش هوا است و ۲ ایستگاه در عسلویه و کنگان محل استقرار صنایع پارس جنوبی سنجش گازها‌ و آلایندگی هوا را اندازه‌گیری می‌کند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته در کلیه فصول ۵۶ صنایع آلاینده در استان بوشهر شناسایی شد خاطر نشان کرد: ۸۱ فلر و ۲۵ دودکش در پالایشگاه‌های پارس جنوبی وجود دارد و آلاینده‌ها در منطقه پارس جنوبی همواره اندازه‌گیری، سنجش و به صنایع آلاینده اخطار داده و به مقامات قضایی معرفی می‌شود.