سد دالکی برای تکمیل ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
سد دالکی برای تکمیل ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ندای استان:مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت سد دالکی افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

به گزارش ندای استان،علی محمدی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد دالکی در سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، بیان کرد: این سد با حجم مخزن افزون بر ۲۶۰ میلیون متر مکعب، ارتفاع سد از کف ۱۰۶ متر و طول تاج ۱۷۶ متر از نوع خاکی با هسته آسفالتی است که برای تنظیم بیش از ۴۳۰ میلیون متر مکعب آب بر روی رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان شروع شده است.
وی افزود: سد دالکی با هدف کنترل سیلاب، تامین آب برای محیط زیست تالاب حله، تامین به موقع آب برای ۱۳ هزار و ۷۵۰ هکتار از نخیلات و تامین ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب ساخته می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ سیستم انحراف سد و فرازبند آن تکمیل شده و آب آن را در دو تونل منحرف کردیم.
وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد آن از محل از محل بودجه عمومی و همچنین از محل اعتبارات فاینانس داخلی قرارگاه خاتم الانبیاء تامین شده است.